A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
medicina könyvkiadó
| 1984
| kemény kötés
|
211 oldal
A gyermek születését legtöbbször igen nagy várakozás előzi meg. A szülők "készülnek" a gyermek fogadására. Ezt a várakozást át- meg átszövik az álmodozások, elképzelések arról, hogy milyen lesz majd a gyermek. Persze kedves lesz és barátságos, segítőkész, szeretni tudó és tiszteletteljes, szorgalmas, okos és tehetséges, jó tanuló és kötelességtudó, sikereket ér el az életben. Vajon van-e olyan gyermek- vagyis valamilyen ijesztő, sohasem létezett-létező csodalény -, aki maradéktalanul eleget tud tenni ennyi várakozásnak és követelménynek? El kellene gondolkoznunk azon, hogy milyen tehertétel, ha egy gyermeknek ennyi felfokozott követelménynek kell megfelelnie. S vajon a gyermek felelős-e azért, ha ilyen előzmények után a szülő előbb-utóbb csalódik várakozásaiban, bevallottan vagy be nem vallottan, úgy érzi, hogy gyermekét nem egészen ilyennek képzelte. Az igazi gyermekkel bajok is vannak, szemtelen is, lusta is, néha felesel és néha lóg az iskolából, néha nem olyan okos,nem olyan ügyes és nem olyan szép mint amilyennek látni szeretnénk. A szülő és a gyermek kapcsolatának valódi tartalma és mélysége tulajdonképpen itt dől el. A várakozásoknak teljesen meg nem felelő gyermeket is vállalni kell érzelmileg, méghozzá örömmel és egyértelműen, mert ez az érzelmi igenlés válhat csak azzá az alapvető erőforrássá, amely végigsegíti őt a fejlődés útján.
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
FÜLSZÖVEG
A gyermek születését legtöbbször igen nagy várakozás előzi meg. A szülők "készülnek" a gyermek fogadására. Ezt a várakozást át- meg átszövik az álmodozások, elképzelések arról, hogy milyen lesz majd a gyermek. Persze kedves lesz és barátságos, segítőkész, szeretni tudó és tiszteletteljes, szorgalmas, okos és tehetséges, jó tanuló és kötelességtudó, sikereket ér el az életben. Vajon van-e olyan gyermek- vagyis valamilyen ijesztő, sohasem létezett-létező csodalény -, aki maradéktalanul eleget tud tenni ennyi várakozásnak és követelménynek? El kellene gondolkoznunk azon, hogy milyen tehertétel, ha egy gyermeknek ennyi felfokozott követelménynek kell megfelelnie. S vajon a gyermek felelős-e azért, ha ilyen előzmények után a szülő előbb-utóbb csalódik várakozásaiban, bevallottan vagy be nem vallottan, úgy érzi, hogy gyermekét nem egészen ilyennek képzelte. Az igazi gyermekkel bajok is vannak, szemtelen is, lusta is, néha felesel és néha lóg az iskolából, néha nem olyan okos,nem olyan... Tovább
TARTALOM
A magyar kiadás előszava 7
Bevezetés 11
Játszva tanítsuk a kisbabát!
Az újszülöttek alkalmasak a tanulásra 21
Tanítsuk meg családtaggá válni! 23
A csecsemő környezete 26
Hogyan tervezzük meg a napi feladatokat? 27
A móka és a játék értékéről 32
Játékszerek és felszerelés 33
Az apák is jó tanítók 33
Ne fárasszuk ki a gyermeket! 33
Használjuk ki az értékes éveket! 34
A fejlődés menete 35
A mozgásfejlődés menete 38
Hogyan segítsük gyermekünket a tanulásban? 52
Tevékenységi programok újszülöttkortól az ülésig
Tevékenységi programok újszülöttkortól az első hónap végéig 61
Állítsuk össze a napi tevékenységi programot! 63
Tevékenységi programok egyhónapos kortól háromhónapos korig 66
Állítsuk össze a napi tevékenységi programot! 70
Tevékenységi programok négy- és öthónapos korban 74
Állítsuk össze a napi tevékenységi programot! 81
Tevékenységi programok felüléstől totyogásig
Tevékenységi programok hathónapos kortól nyolchónapos korig 87
Állítsuk össze a napi tevékenységi programot! 97
Tevékenységi programok kilenchónapos kortól tizenegy hónapos korig 103
Állítsuk össze a napi tevékenységi programot! 111
Tevékenységi programok tizenkét hónapos kortól tizennégy hónapos korig 117
Állítsuk össze a napi tevékenységi programot 132
Tevékenységi programok totyogástól szaladásig
Tevékenységi programok tizenöt hónapos kortól húszhónapos korig 141
Állítsuk össze a napi programot! 156
Tevékenységi programok huszonegy hónapos kortól huszonkilenc hónapos korig 162
Állítsuk össze a napi tevékenységet! 177
Tevékenységi programok. Futás, mászás, beszéd
Tevékenységi programok harminchónapos kortól harminchat hónapos korig 187
Állítsuk össze a napi tevékenységi programot!
A Holnap háza 209