Tervek, hipotézisek, stratégiák a 9-14 éves gyermekek gondolkodásában (Teljes kiadás)

akadémiai kiadó  | 1982  | kemény kötés  |  269 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM A stratégia fogalma és a kognitív stratégia vizsgálatának útjai 7 A stratégia fogalma 7 A stratégia pszichiológiai értelmezése 9 A pszichológiában alkalmazható játékmodellek és a stratégiai játékelmélet 11 A klasszikus fogalomalkotás-vizsgálatoktól a stratégia kutatásáig 19 A heurisztikus tevékenység magyarázata 41 A gondolkodás és a tanulás fejlesztésének pszichológiai alapjai 58 A gondolkodás és a tanulási tevékenység vizsgálata 58 A fejlődés sajátosságai és a fejlesztés útjai 63 A fejlődés-fejlesztés problémái és a fejlesztő oktatás kidolgozásának alapjai 68 A gondolkodási cselekvések formálásnak szakaszai. A cselekvés tájékozódási alapjának típusai 70 A fejlesztő oktatás alapelve néhány szovjet és magyar pszichológusnál 77 A problémamegoldó oktatás és az alkotó gondolkodásra nevelés pedagógiai stratégiái 96 A kreativitás fejlesztésének lehetőségei 102 A kreativitás fejlesztésének célzó programok hatékonysága és határai 103 A kreativitás fejlesztése kisiskolás korban 106 A kreatív gondolkodás fejlesztési lehetőségei a tantervi tananyag keretében 108 A kognitív stratégiák kutatása különböző modellhelyzetekben 115 A kutatás elvei 115 A kognitív stratégiák alakulása osztályozási helyzetekben 118 Elméleti alapvetés 118 A kísérleti játékmodellek jellemzői 119 Az információszerzés és -feldolgozás alakulása 131 Az életkori sajátosságok 137 A kognitiv stratégiák típusai kétfajta játékhelyzetben 139 A fekete-fehér játékban előforduló tipikus stratégiák 148 A csoportteljesítmények alakulásának főbb sajátosságai 156 A problémahelyzet objektív és szubjektív körülményeinek kölcsönös összefüggései 156 Az életkori sajátosságok 158 Az általános tendenciák érvényesülése a megoldási stratégiák alakulásában 158 A flexibilitás megnyilvánulása a gondolkodási stratégiák alakulásában 164 A gondlkodási stratégiákban megnyilvánuló személyiségjegyek 168 A tanulási tendencia elemzése 171 Az önértékelés 176 A kognitív stratégiák alakulása dinamikusan változó feladathelyzetben 179 A vizsgálat elméleti háttere 179 Kísérleti játék 180 Az egyes korcsoportokra jellemző hipotézisek vizsgálata különböző nehézségű helyzetekben 187 A piramis logikai játék megoldási stratégiáinak sajátosságai 190 A kritikus döntéshelyzetek nehézségi fokának vizsgálata 195 A kognitív stratégiák vizsgálata lépésszámuk szerint 200 Az önértékelés 202 Az önértékelés statisztikai elemzése 205 Összefüggés a stratégia típusa és az önértékelés között 206 A hipotézis és a saját teljesítményhez való viszonyulás közötti kapcsolat 208 A kognitív stratégiák alakulása gyakorlati problémahelyzetben 210 A kísérleti helyzet 210 A kísérlet eredményei 212 A strarégiatípusok alakulása különböző játékhelyzetekben 217 Következtetések 217 A gondolkodási sémák alakulása kategorizáció helyzetében 223 Elméleti alapvetés 223 Kísérleti játékhelyzetben alakuló gondolkodási sémák 226 Kategóriák tartalmi felépítése 226 A gondolkodási stratégia fejlesztésének lehetőségei oktatási helyzetben 242 Elméleti alapvetés 242 A fejlesztő modell szerkezete 244 A gondolkodási stratégiák fejlesztésének lehetőségei kognitív játékok analógiájával 261 Irodalom 263
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 290 Ft

A termék megvásárlásával

329 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó akadémiai kiadó
Kiadás éve1982
Oldalak száma:269
Súly200 gr
ISBN2310000004488
ÁrukódSL#2107823149
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 290 Ft

A termék megvásárlásával

329 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Hallgassa csak!Hallgassa csak!