Gyermekpszichológia

akadémiai kiadó  | 1983  | vászon  |  371 oldal

Libri Antikvárium
Tartalom Rövid bevezetés a személyiségtanba A pszichológia tárgya és munkamódszere 17 A pszichológia tárgya 17 A pszichikum szubjektív jellege 17 A pszichikum mint visszatükröződés, mint az ideális 18 A pszichikum mint az agy teljesítménye 19 A tudat és a cselekvés egysége 20 A pszichológia tárgyának összefoglaló meghatározása 20 A pszichológia és a többi tudományok 21 A pszichológia munkamódszere (metódusa) 21 A pszichológia alapmódszerei 22 A pszichológiai vizsgálat menete 25 A személyiséglélektan alapjai 28 Az emberi cselekvés analízise 28 A cselekvést lehetővé tevő pszichofizikai funkciók 29 A cselekvés során jelentkező személyi tulajdonságok 32 A cselekvés morfológiai és fiziológiai alapjai 34 Az endokrin rendszer 35 A vegetatív idegrendszer 36 A központi idegrendszer és az érzékszervek 36 Hogyan működik az agy? 39 Veleszületett és szezett magatartásmódok 40 A magatartás vezérlésének emberi formája 41 A filogenetikus fejlődés 41 Az állati magatartás fejlődése 42 Az ember keletkezése 44 Bevezetés a pszichikai fejlődés elméletébe Az általános fejlődéselmélet alapkérdései 49 A dialektikus fejlődéselmélet alapkérdései 49 A fejlődés mint mozgás 49 A fejlődés mint az "új" keletkezése 50 A fejlődés törvényei 50 Néhány végkövetkeztetés 55 A pszichofizikai ontogenezis alapfolyamatáról 58 Az aktivitás fogalma és lényege 58 A fejlődés feltételei 61 A pszichofizikai fejlődés determináltsága 61 Az adottságok 63 Az öröklött tényezők és a környezet hatása a fejlődésre 63 Mit értünk öröklött adottságon? 64 Az adottságok formálhatósága 67 A környezet 68 A társadalom emberformáló hatása 68 A nevelés jelentősége 74 A gyermeki fejlődés formája és sajátossága 79 Érés és tanulás 79 A fejlődés mint differenciálás és centralizálás 84 A szerves szférában végbemenő differenciálás és centralizálás fogalmához 84 Differenciálás és centralizálás a pszichikumban 85 Megjegyzések az alkat, a szerkezet fogalmához 86 A differenciálódás és centralizálódás mint dialektikus folyamatok 87 Gondolkodás és cselekvés 90 A fejlődés szakaszai 92 Gyermekpszichológia A csecsemőkor 99 A szülés előtti fejlődés 99 Embrionálás és fatális állapot 99 A főtusz szenzibitása 100 Motorikusság és szenzibilitás az újszülöttnél 101 Az újszülött idegrendszere 101 Az újszülött motorikája 102 Az újszülött szenzibilitása 103 Magatartás és teljesítmény az első életévben 105 Rendszerezett mozgások keletkezése 106 Az érzékszervek célra irányuló használata 112 A kisgyermekkor 114 A kisgyermek fázistartása 114 Szociális magatartásmódok 114 A kisgyermek gondolkodási teljesítménye 115 A cselekvés 118 A beszéd fejlődése 122 Az előszakaszok 122 Az első szavak elsajátítása 123 A szókincs kibővülése 125 A nyelvtani ragozás elsajátítása 127 A játék fejlődése 129 A játékcselekvés ismertető jegyei 129 Funkciósjátékok 132 Fikciósjátékok 135 Konstrukciósjátékok 135 Az óvodáskor 137 A gyermek viselkedése az iskoláskor előtti időben 137 A szociális magatartás 137 A gondolkodás 138 A cselekvés 145 A rajzkészség fejlődése 146 A firkálás foka 147 Sémarajzok 148 Az iskolaérett gyermek teljesítménye és magatartása 149 Az első alakváltozás 149 Feladattartás 152 A csoportban való nevelhetőség 153 Az iskolaérettség és az iskolát megelőző nevelés 154 Emócionális tényezők befolyása a gyermeki fejlődésre 156 A korai iskoláskor 160 Fázistartás a korai iskoláskorban 160 A motorkia 160 A szellemi magatartás és a cselekvés 161 Szellemi fejlődés a korai iskoláskorban 165 Az észlelő magatartás 165 Emlékezetbeli teljesítmények 170 Mennyiség- és számfelfogás 172 Fogalomalkotás és gondolkodás 176 Fogalomalkotás 176 A viszonylatok felismerése 178 Gondolkodási műveletek 180 A fiatalabb iskolásgyermek és szociális környezete 181 A gyermek viszonya a tanítóhoz 182 A csoportosulások szerkezete 183 Az öntudat geneziséhez 185 A középső iskoláskor 189 Fázistartás a középső iskoláskorban 189 Testi állapot és testtartás 189 Lelki-szellemi és szociális tartás 190 A szellemi fejlődés a középső iskoláskorban 193 Érdeklődés 194 Az észlelés 196 Emlékezési teljesítmények 197 Gondolkodás és fogalomalkotás 198 A beszéd fejlődése a középső iskoláskorban 199 Szociális fejlődés a középső iskoláskorban 203 Csoportalkotás 203 Az osztály struktúrája 205 A késői iskoláskor 209 Fázistartás a késői iskoláskorban 209 A második alakváltozás 209 Tipikus magatartásmódok 211 Érzelmi élet és cselekvés 212 A nemi érés hormonális okai 214 Szellemi fejlődés a késői iskoláskorban 217 Az észlelés a prepubertás korában, különös tekintettel az önmegfigyelésre 217 Emlékezet és képzelet a prepurbertásban 220 A serdülő érdeklődési köre 224 A serdülő gondolkodása 228 Fogalomismeret és definiáló teljesítmény 228 Fázistipikus gondolkodás stílusok 230 Gondolkodási hibák 233 A serdülő magatartás saját magával és embertársaival szemben 235 Prepubertás és család 236 Prepubertás és iskola 242 Iskolához való viszony 242 Viszonyuk a tanítóhoz 242 Életkorra tipikus magatartás az osztály kötelékében 245 Serdülők egymás közt 248 Tanulás az iskoláskorban 251 A tanulás mint a tapasztalatok elsajátítása 251 A tanulás fogalma 251 A tanulás neurofiziológiai alapjai 252 Az ismeretszerzés 255 A tanulás időpontja 255 A tanulás megszervezése 256 A tanuló viszonya a tanuláshoz, és a tanulás eredményességéhez 262 A tanulási készség szociális determinánsai 267 A készségek elsajátítása 269 A gyakorlati görbe általános formája 270 Mitől függ a gyakorlás eredményessége 274 Az ismétlések száma 274 A tevékenység nehézségei 275 A teljesítményakarás 276 Sikerélmények 278 Tanulási és gyakorlási módszerek 280 Individuális különbségek 280 Kitekintés a későbbi fejlődésre 285 A későbbi fejlődés szakaszai 285 Az ifjúkor általános jellemzése 285 Az ifjúkor önátélése és önformálása 286 A fiatalkorú szociális magatartása 290 A fiatalkorú és a hivatás 292 Függelék Dr. Hans Böttcher A gyermek- és ifjúkor patopszichológiája 297 Patopszichológiai jelenségek a gyermek- és ifjúkorban 298 A kudarc 299 Nevelési nehézségek 304 Alkalmazkodási nehézségek 309 Szimptómák és szimptómaszerű cselekedet 314 Okok 324 Környezet és téves irányú fejlődés 325 Különleges élmények és konfliktusok 330 Pszichofizikai konstitúció és téves fejlődés 331 A téves fejlődés típusa "mechanizmusai" - pedagógiai szempontok 332 Elvadulás 333 A megkeményedés 334 Szenzibilitás 335 A gondterheltség kialakulása 335 Kompenzációs fejlődés 336 Neurotikus fejlődés 337 Irodalom 341 Idegen szavak jegyzéke 349 Névmutató 355 Tárgymutató 359
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 5 790 Ft

A termék megvásárlásával

579 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó akadémiai kiadó
Kiadás éve1983
Oldalak száma:371
Súly300 gr
ISBN2310004976088
ÁrukódSL#2111219247
Kötésvászon

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 5 790 Ft

A termék megvásárlásával

579 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

A gyerekbirodalomA gyerekbirodalom