Felnőttek és gyerekek - Mit akarunk egymástól?

sziget könyvkiadó  | 2006  | keménytábla, védőborító  |  470 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG A gyerek ,,megérik, mint az alma a fán". Talán ebben a gondolatban fogalmazódik meg legszemléletesebben Vekerdy Tamás pszichológusi credójának egyik vezérmotívuma, amely kiegészül azzal a meggyőződéssel, hogy ez a folyamat akkor sikeres, ha lehetővé teszik a gyermek számára, hogy ,,ráérősen" járhassa be saját fejlődési útját. De van-e elegendő idő erre? Megfelelőek-e a családi és intézményi feltételek a gyermek - az egyes gyermek! - spontán ,,érlelődéséhez"? Hogyan segítheti vagy gátolhatja a szülő, az óvoda, az iskola ezt a folyamatot? Miként hatnak a társadalmi-gazdasági-technikai változások a nevelődés körülményeire? A népszerű pszichológus legfőként ezekre az ezernyi formában megfogalmazódó kérdésekre keresi a választ írásaiban, konkrét élethelyzeteket, dilemmákat, megoldási lehetőségeket elemezve. Nem csupán szakirodalmi és kutatási eredményekre támaszkodik, de saját tapasztalataira is épít, és olykor segítségül hívja a nevelés nagyjait, Goethét, Steinert, Karácsony Sándort, Kodály Zoltánt, Németh Lászlót, Mérei Ferencet is. No és természetesen Jungot, aki ,,civilizációnk egyik alapproblémájának nevezi, hogy neveletlen felnőttek próbálják nevelni az újabb generációkat". Vekerdy Tamás - mint ezt a mostani válogatás is bizonyítja - sokat tett az elmúlt évtizedekben azért, hogy ez ne így legyen! A Saxum Kiadó Az élet dolgai sorozatában négy könyvet jelentetett meg eddig Vekerdy Tamástól; most ezeket a műveket adjuk közre (a terjedelmi korlátok miatt szükségszerűen némileg rövidítve) egy kötetben, amely néhány rövidebb lélegzetű - a szerző portréját árnyaló - írást is tartalmaz. Vissza TARTALOM Mit akarjunk egymástól? Előszó-féle 5 Gyerekek, óvodák, iskolák 7 Mire van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? 11 Milyen óvodát válasszak? 21 És milyen iskolát? 26 Az első osztály 33 Képek és képernyők 42 Két család 53 Az osztályzásról 55 Egy kis fejlődés (lélek) tan 60 Az óvoda és az első iskolai évek 75 Előszó 77 Óvodák 81 Iskolák 122 Az iskola betegít? 191 Tanulás-tanítás? 193 A tanítás tanulása? (Szubjektív széljegyzetek) 203 Jövőkép 209 Néhány szó a gyermekközpontú iskolák lehetőségéről 219 Scheinheiligkeit? 227 Tanszabadság? 230 Az értékszocializáció néhány kérdése 242 A magyar iskola betegít 261 Másféle iskolák (Talán: a Waldorf?) 271 Hogy ne ártsunk! 273 Évnyitó (Részletek) 277 Alternatív iskolák a magyar közoktatás rendszerében (Részletek) 280 Kinek mi kell? 292 Képeslap 302 A Waldorf-pedagógiáról 308 Németországi tapasztalatok - 1987 (Részletek) 329 A tanárképzés alternatív modellje 352 A Waldorf-iskola első három évének programjáról 360 Nehéz nem hazudni 429 Gyerek - gép - személyiség 438 Mitől féltsük az iskolást? 446 A Tízparancsolat ma 453
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 490 Ft

A termék megvásárlásával

149 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - kopottas
Kiadó sziget könyvkiadó
Kiadás éve2006
Oldalak száma:470
Súly720 gr
ISBN2399965060005
ÁrukódSL#2110229070
Kötéskeménytábla, védőborító

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 490 Ft

A termék megvásárlásával

149 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

A gyerekbirodalomA gyerekbirodalom