A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
Zsidi Zoltán, Csiky Erzsébet Horváthné Nemerkényi Mária Kruchió Lajosné Dr. Laborfalusi Margit Nádor Györgyné Párdányi Teodóra Dr. Vass Miklós, Csiky Erzsébet Horváthné Nemerkényi M
3 db nevelési tanácsadó könyv: Hagyjuk sorsára? Magatartászavar fiatalkorban + Az értelmi fogyatékosság felismerése gyermekkorban + Mentálhigiénia
nemzeti tankönyvkiadó
| 1997
| papír / puha kötés
|
684 oldal
Hagyjuk sorsára? Magatartászavar fiatalkorban
Tisztelt Olvasóm!
Ha már kezébe vette könyvemet, kérem, olvasson bele!
Egy kicsit mindnyájan, én is Ön is bizonyára néha a megszokottól eltérően viselkedünk. De miért tanúsítanak zavart magatartást a fiatalok? Erre keresem a választ könyvemben, és még arra, hogyan segíthetnénk nekik.
Könyvemet elsősorban a fiataloknak ajánlom: fiatal felnőtteknek, gyermek- és ifjúságvédelmi szakembereknek, szülőknek, nevelőknek, nevelésszociológusoknak, szociális munkásoknak, a fiatalkorúak bíráinak, ügyészeinek, ügyvédjeinek, rendőrtiszteknek, tiszteseknek, honvédségi kiképző- és nevelőtiszteknek, fiatalokkal foglalkozó orvosoknak, nővéreknek, büntetés-végrehajtó intézetek felügyelőinek és mindazon segítőknek, akik azonosulni tudnak a magatartás-zavaros fiatalokkal, átérzik eltérő, zavart magatartásukból fakadó gondjaikat.
Az értelmi fogyatékosság felismerése gyermekkorban
Munkánkat azoknak szántuk, akik szülőként, egyéb rokonként, az egészségügyben, a nevelésben, oktatásban, a szociális gondozásban dolgozó szakemberként kapcsolatba kerülnek értelmi fogyatékosokkal vagy az értelmi fogyatékosság okozta problémákkal. A társadalom kulturáltságát jelzi a fogyatékosokkal szembeni bánásmódja. Nehéz a családnak, ahol értelmi fogyatékos gyermek van. Érzelmileg, anyagilag, munkában, törődésben súlyos gondokat jelent az ilyen gyermek nevelése. Könnyítse meg a társadalom ezen családok életét, ne tetézze előítéletekkel, elkülönítéssel a nehézségeket. Szeretnénk elérni, hogy a társadalom segítőkészséggel, pozitív odafordulással közeledjen az értelmi fogyatékosokhoz. Ehhez elsősorban szükséges az értelmi fogyatékosság mielőbbi felismerése. A korai gondozásba vétel, a helyes gyógypedagógiai, egészségügyi eljárások alkalmazása megelőzheti a másodlagos sérülések kialakulását, és a fogyatékos életesélyeit, habilitációs lehetőségeit növeli. Szándékunk szerint a könyv tartalmazza azokat a jelzéseket, fejlődésben való elmaradási jellegzetességeket, amelyek az értelmi fogyatékosság gyanúját kelthetik. Igyekszünk támpontot adni a lassabban fejlődő és a sérült idegrendszerű gyermekek fejlődésmenetének az összehasonlításához. Még szakemberek körében is gyakran előfordul, hogy nyilvánvaló jelek esetén sem vesznek tudomást az értelmi fogyatékosság tényéről.
Mentálhigiénia
Stephen J. Suomi: Kortársak, játék és elsődleges megelőzés a főemlősöknél 7
Cloe Madanes: Védelem, paradoxon és szimulálás 21
Bernice T. Eiduson: A gyermek a nem konvencionális családban 40
Theodore Lidz - Alice Cornelison - Dorothy Terry - Stephen Fleck: A skizofrén páciens családi környezete: az irracionalitás átadása 75
Lymann C. Wynne - Irving M. Ryckoff - Juliana Day - Stanley Hirsch: Álkölcsönösség a skizofrének családi kapcsolataiban 90
D. M. Reilly: Kábítószeres családok: az intrafamiliáris dinamizmusok és a rövid, háromfázisú kezelés 112
Kathryn Joan Foy: Valódi és szerepjátszó punkok 127
Nils Christie: Kábítószerek a józan társadalmakban 145
Marcus Grant: Mindkét rendszerből a legjavát 153
John B. Enright: Synanon - kihívás a középosztály mentális egészségre vonatkozó nézetei ellen 173
David Mechanic: Egészség és viselkedés 194
Gerald M. Rosen: Az életproblémák önálló megoldásának önsegítő megközelítése