Kerek egy esztendő - Heti tervező - ősz-tél - Segédlet az óvodai tevékenységi tervek elkészítéséhez
flaccus kiadó kft | 2020 | MAGYAR nyelvű | RAGASZTÓKÖTÖTT | 95 oldal
A heti tervek mennyiségi, tartalmi és módszertani szempontok alapján bővíthetők vagy csökkenthetők, a konkrét pedagógiai jellemzők, körülmények - pl. az óvoda tárgyi- és személyi feltételei, a gyerek tanulási képessége, előzetes tudása, aktivitása, együttműködő készsége - figyelembe vételével. Az óvodapedagógusok az ajánlásokat szabadon felhasználhatják, és kiegészíthetik saját, jól bevált ötleteikkel, alakíthatják óvodai csoportjuk és a gyerekek egyéni szükségleteihez, sajátosságaihoz.
Az őszi és téli hónapokra készült mintaterveket februárban követi a tavaszi és nyári hónapokat feldolgozó kötet.
Írta: Lukács Józsefné - Ferencz Éva
Ma már elvárás az óvodapedagógusok felé a tudatos tervező munka. Indokoltan, mert átgondolásra késztet a szükséges információk, anyagok kiválasztása, elemzése során. A tervezésnél figyelembe vesszük az objektív (célok, feladatok, elvárások, tartalom, módszerek, eszközök, munkaformák) és szubjektív (a pedagógus és a gyermekről szerzett információk) tényezőket. A tervezés alapja a pedagógus saját tudása, műveltsége és kompetenciái, valamint gondolkodása, nézetei, személyes értékei és céljai, nevelési-tanítási tapasztalatai. A tervezési tartalmakat, célokat az ONOAP, pedagógiai program, csoport programja alapján fogalmazzuk meg. Annak tudatában tervezzük meg a napi tevékenységeket, hogy az óvodás gyermekek számára a legtöbb időt a szabad játéktevékenységnek kell kitölteni, a játékosságnak minden tevékenységet át kell hatnia. Nem kényszerítjük, csak motiválni igyekszünk a pedagógiai környezet megszervezésével, befolyásolásával. Fontos a tevékenykedtetés, aktivitás, saját tapasztalatszerzés lehetőségének megteremtése.
A tervezés jelen volt korábban is a munkánkban. Könyvünk megírását mégis saját csoportnaplónk vezetése motiválta, ahol külön jelennek meg a célok, feladatok, módszerek és eszközök. Mivel ez a korábbitól eltérő szemléletmódot, tudatosabb, átgondolt tervezést igényel, saját munkánk megkönnyítése érdekében kezdtük el a közös munkát.
A heti tervezésnél komplexitásra törekedtünk, adott környezeti témával, mivel az óvodában a külső világ tevékeny megismerésére épül valamennyi műveltségtartalom. A témák feldolgozásához műveltségtartalmanként tevékenységeket javaslunk: Külső világ tevékeny megismerése (Környezeti tartalmú tapasztalatok; Matematikai tartalmú tapasztalatok); Verselés-mesélés; Ének, zene, énekes játék, tánc; Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka, továbbá célokat, feladatokat, hozzárendelt fejlesztő- és mozgásos játékokat. A környezeti témákhoz és a hozzá kapcsolódó matematikai tartalmú tapasztalatszerzéshez bővebb kínálatra törekedtünk, hisz az anyagok feldolgozására egész héten igyekszünk lehetőséget biztosítani. Módszer- és eszközhasználat tudatosan nem szerepel benne, mivel a feldolgozás minden óvodapedagógus esetében más tevékenységgel történik, amihez más-más módszer és eszköz rendelhető. A módszerek kiválasztásánál, alkalmazásánál fontos figyelembe venni az aktuális tevékenységforma sajátosságait, annak céljait, a gyerekek fejlettségét, és rugalmas alkalmazásra, többféle módszertani megoldásra törekedni. A hagyományos módszerek mellett szívesen használjuk az új szemléletű projektmunka, kooperatív tanulás, élménypedagógia módszerét is.
A szerzők
A termék megvásárlásával
226 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes
| Kiadó | flaccus kiadó kft |
|---|---|
| Kiadás éve | 2020 |
| Nyelv | MAGYAR |
| Oldalak száma: | 95 |
| Borító | RAGASZTÓKÖTÖTT |
| Súly | 212 gr |
| Sorozat | KEREK EGY ESZTENDŐ |
| ISBN | 9786155278648 |
| Árukód | 2740919 / 1194326 |
Vásárlói értékelések, vélemények
Kérjük, lépjen be az értékeléshez!
A termék megvásárlásával
226 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes





































