Vizuális kommunikáció vázlatokban

ismeretlen  | 2019  | papír / puha kötés  |  106 oldal

Libri Antikvárium
A világgal kapcsolatos tudásunk tekintélyes részben a látásunk útján szerzett villámgyors adatátvitelű információkra épül. A vizuális kommunikáció napjainkban igencsak előtérbe került. A társadalmi együttélés rendszerét vizuális jelek sora szabályozza, az épített környezetben, az elektronikus, digitális médiában soha nem tapasztalt mennyiségű vizuális információ bombázza a felhasználót nap mint nap vagy akár percről percre. A látó ember kiemelt érzékszerve a szeme. Becslések szerint ezzel a rendkívüli szerkezettel érzékeljük a külvilágból érkező információ 80-85%-át, de egyes kutatások szerint akár 90%-át. Az emberi agy tevékenységének 50%-át csak a látás köti le. A vizualitás a legalkalmasabb a fontos információk kiemelésére és a jelentéktelenek háttérbe szorítás. A kommunikáció fogalmának értelmezése többféle megközelítésből lehetséges, vizsgálhatjuk nyelvészeti, pszichológiai, művészeti vagy akár informatikai szemszögből. A vizuális kommunikáció meghatározásának kiindulópontja lehet interkulturális volta, az, hogy értelmezése egyáltalán nem is csak lazán függ a beszélt nyelvtől, művelése nem függ az iskolázottságtól. A vizuális jelentés több szintű lehet, függ a kortól és a kultúrától. A dekódolásában több a bizonytalansági tényező, mint a beszélt vagy az írott nyelvben, mégis kiemelkedő szerepet tölt be életünkben. A kort, amiben élünk előszeretettel nevezzük a vizualitás korszakának. A kép fogalma, előállításának módja napról napra gazdagodik. A digitális megjelenítések - köztük a látványt mint illúziót a lehető legmagasabb szintre emelő virtuális valóság - rétegezik a lehetséges jelentéstartalmakat. A látás logikája mentén haladva, képekben gondolkodva kitűnik, hogy a vizuális formák, eszköztárak, rendszerek tanulhatók, taníthatók a vizuális kommunikáció mindkét - adó/vevő - oldalán. Szándékunk szerint ez a praktikusan kis terjedelmű könyv gyakorlati útmutató lehet a vizuális kommunikáció világával ismerkedni vágyóknak. A téma tömör, célirányos bemutatásával a szükséges legfontosabb ismereteket tartalmazza, amelyek elegendők az alapfogalmak, rendszerek tisztázásához, az érdeklődés felkeltéséhez és későbbi elmélyítéséhez. Végül hangsúlyozni kívánjuk, hogy a továbbiakban a kommunikációs kontextusban a kép szót gyakran a látvány szinonimájaként használjuk - így a kép bármely ember alkotta, dimenziójától, fizikai anyagától, virtualitástól független látható -, nem csak a kétdimenziós sík kereteibe zárt észleletet.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 490 Ft

A termék megvásárlásával

449 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:hibátlan, olvasatlan példány
Kiadó ismeretlen
Kiadás éve2019
Oldalak száma:106
Súly100 gr
ISBN0779000063277
ÁrukódSL#2107695913
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 4 490 Ft

A termék megvásárlásával

449 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Robert Greene: The 48 Laws of PowerRobert Greene: The 48 Laws of Power