Focitól a labdarúgásig

szombathely  | 1991  | papír / puha kötés  |  257 oldal

Libri Antikvárium
szerettem labdázni. Szerencsémre a pestlőrinci pálya mellett laktunk, és így már 5-6 éves koromban gyakran látogatója és csodálója voltam a felnőttek edzésének, játékának. Kis pöttyös labdámmal próbálgattam is utánozni őket. Ezt észrevette egy bácsi és egyre gyakrabban passzolgatott velem, megtanított ,,dekázni", labdát vezetni. Amikor iskolába kerültem, hamar egymásra találtunk a focizást kedvelő társaimmal. Hol az iskolaudvaron, hol délután a téren vagy a futballpályán, néha sötétedésig belefeledkeztünk a játékba. A nagyobbaktól ellestem a cselezést és egyre sikeresebben alkalmaztam. Ez feltűnt a nálam idősebb gyerekeknek és szívesen bevettek maguk közé játszani. Nagy megtiszteltetés volt - a kis ,,Döme" ott lehetett a nagyok között! Tőlük lestem el a játék fortélyait is. Nagyon sokat játszottunk egy- és kétkapura, ,,egyérintőztünk", a 11-es és kapura rúgó versenyek izgalmasak voltak, és egyúttal a lövőkészségünk is javult, a lábtenisz- és fejelőbajnokságok felejthetetlen csatái közben a ,,labdával való bánni tudásunk" fejlődött. 10 éves koromban megvalósult az első vágyálmom: leigazoltak a Honvéd előkészítő csoportjába és így ,,igazi" fociedzéseken, mérkőzéseken vehettem részt. Labdaszedőként csodálhattam a ,,nagyokat", köztük több válogatottat is. őket utánozva éreztem, hogy a labda egyre jobban ,,engedelmeskedik". Talán éppen ezért választottam olyan példaképeket, akik ,,bűvölték" a labdát: Kocsis Lajost, Ebedli Zoltánt, Törőcsik Andrást. Erre az időszakra esett az 1974-es labdarúgó-világbajnokság, ahol két remek csapat: az NSZK és Hollandia válogatottja vívta a döntőt, köztük több világklasszis, így Beckenbauer és Cruyf is. Edzőim észrevették, hogy ügyesebb vagyok legtöbb társamnál és tovább egyengették utamat, biztattak. Egyre inkább megért bennem, hogy hivatásul választom a labdarúgást. Azután jött a várva várt első NB l-es mérkőzés, megdobogtatta szívemet az első válogatottság, majd elérkezett a csúcs: világválogatott lettem! Igaz, kevésnek sikerül a csúcsra jutni, de aki egyszer megízlelte e játék szépségét, varázsát, annak egy életre szóló élményt nyújtanak a felejthetetlen focicsaták. A magyar labdarúgásnak mindig voltak, vannak és lesznek tehetséges labdarúgói. Aki tehetséges, szorgalmas és rajongásig szereti a focit - az én példám is mutatja eljuthat a csúcsig. A jövő ,,csillagai" köztetek vannak! Sok-sok játékkal, gyakorlással megszerethetitek, megtanulhatjátok a focizást. Mindazt, amit mi is gyakoroltunk, játszottunk gyerekkorunkban, és fejlődésetekhez szükséges, megtalálhatjátok ebben a hasznos és érdekes könyvben. Détári Lajos Vissza TARTALOM BEVEZETÉS FOCIOVI 1. LABDAJÁTÉK 1.1 Játék az óvodában 1.2 Játsszunk otthon is! 1.3 Mérkőzés 1.3.1 A torna rendezése 1.3.2 Versenyszabályok 1.3.3 Játékszabályok 2. ISMERKEDÉS A LABDÁVAL 2.1 Útmutató a fejezet használatához 2.2 A labda dobása, elkapása, vezetése 2.3 A labda rúgása, megállítása, labdavezetés-cselezés 3. LEGYEN LEGKEDVESEBB BARÁTOD A LABDA! 3.1 Kis erdei barátaink 3.2 Labdázzunk! 4. MEGNYÍLT AZ ERDEI FOCIOVI! 4.1 Ki az ügyesebb! 4.2 Az ,,erdei" mérkőzés 4.3 Ovis focijátékok FOCISULI 1. KÉSZÜLJÜNK FEL A JÁTÉKRA! 1.1 A labdás játék jó hangulatot teremt 1.2 Tartsd meg a labdát! 1.3 A labda ,,bűvölése" 2. JÓ BARÁTOM A LABDA! 2.1 A labdatechnika a jó játék előfeltétele 2.1.1 A fociban a legfontosabb a rúgás 2.1.2 A labdát birtokolni öröm! 2.1.3 A labda ,,megszelídítése" 2.1.4 Levegőben úr, aki jól fejel! 2.1.5 Szerezd meg a labdát! 2.1.6 A bedobást is gyakorolni kell! 2.1.7 A védés fejleszti az ügyességet 2.2 A gyakorlás a tudás alapja 3. A JÁTÉK ÖRÖME 3.1 Az egyéni és az összjáték édes testvérek 3.1.1 ,,Mutasd magad!" 3.1.2 A ,,kis" játékok 3.1.3 Gólt szerezni nagy öröm! 3.1.4 Ki lesz a győztes? 4. MÉRKŐZÉS 4.1 A kispályás játék 4.1.1 Versenyszabályok 4.1.2 Játékszabályok 5. ÚTMUTATÓ SZÜLŐKNEK, PEDAGÓGUSOKNAK, EDZŐKNEK 5.1 A játékélmény biztosítása alapvető követelmény 5.1.1 Játékra nevelés 5.1.2 Nem az edzésjelleg a fontos, hanem a játék 5.1.3 ,,Házi feladat" - a gyakorlás legjobb módja! 5.1.4 Ha a ,,focit" választotta... ,,GYAKORLAT TESZI A MESTERT!" 1. KÉSZÜLJÜNK FEL A JÁTÉKRA! 1.1 A bemelegítést nem nélkülözhetjük! 1.1.1 labdás bemelegítő játékok 1.1.2 A labdabirtoklás játékai 1.1.3 Labdaérzék-fejlesztő versenyek, gyakorlatok 2. TEGYÜK ,,ENGEDELMESSÉ* A LABDÁT! 2.1 A labdatechnika a focijáték alapja! 2.1.1 Rúgások 2.1.2 Labdavezetés-cselezés 2.1.3 A labda megállítása és átvétele 2.1.4 Fejelés 2.1.5 Szerelés 2.1.6 Bedobás 2.1.7 Védés 2.2 Gyakorlással fejlődünk 3. ,,KIS" JÁTÉKOKKAL A ,,NAGY" JÁTÉKIG 3.1 Egyéni és együttes támadás-védekezés 3.1.1 Időzített átadás 3.1.2 Szabadulás az ,,emberfogásából 3.1.3 ,,Kis" foci játékok 3.1.4 A játék koronája a gól! 3.1.5 Kiegészítő játékok, mérkőzések 4. MÉRKŐZÉS 4.1 A félpályás játék szabályai 4.1.1 Versenyszabályok 4.1.2 Játékszabályok 5. ÚTMUTATÓ SZÜLŐKNEK, PEDAGÓGUSOKNAK, EDZŐKNEK 5.1 A labdarúgás megalapozása 5.1.1 A személyiség formálása a játékokban 5.1.2 Játékra igazán csak játékkal lehet felkészülni 5.1.3 A sokrétű technika sok gyakorlást igényel 5.1.4 Akik a focit választották A ,,NAGY" JÁTÉK 1. FELKÉSZÜLÉS A JÁTÉKRA 1.1 Bemelegítéssel kezdjük a gyakorlást játékot! 1.1.1 Labdás bemelegítő játékok 1.1.2 A labdabirtoklás játékai 1.1.3 Labdaérzék-fejlesztő versenyek, gyakorlatok 2. LABDATECHNIKA ,,MÉRKŐZÉSSZERÜEN" 2.1 Sokrétű technika alkalmazása játékban 2.1.1 Rúgások 2.1.2 Labdavezetés-cselezés 2.1.3 Labdaátvétel 2.1.4 Fejelés 2.1.5 Szerelés 2.1.6 Védés 2.2 Gyakorlással fejlődünk 3. JOBB JÁTÉK - NAGYOBB ÖRÖM! 3.1 Ne csak lábbal, hanem ,,fejjel" is játsszunk! 3.1.1 Kreatív játék 3.1.2 Taktikai játékok 3.1.3 A focit gólra játsszák 3.1.4 Kiegészítő játékok, mérkőzések 4. MÉRKŐZÉS 4.1 A nagypályás játék szabályai 4.1.1 Versenyszabályok 4.1.2 Játékszabályok 5. ÚTMUTATÓ SZÜLŐKNEK, PEDAGÓGUSOKNAK, EDZŐKNEK 5.1 ,,Mérkőzésszerű" játék 5.1.1 ,,Fair play" - tiszta játék 5.1.2 Tapasztalatszerzés a játékban 5.1.3 Gyakorlás életszerűen FÜGGELÉK 1. A GYEREKEK EDZÉSE NEM LEHET ,,KÖNNYÍTETT" FELNŐTT EDZÉS! 1.1 Labdával ismerkedő szakasz ,,A" korosztály - 4-6 évesek - 1.2 Előkészítő szakasz ,,B" korosztály - 6-10 évesek - 1.3 Alapozószakasz ,,C" és ,,D" korosztály-10-12, illetve 12-14évesek 2. A FOGLALKOZÁSOK MEGSZERVEZÉSE, FELÉPÍTÉSE 2.1 A sportfoglalkozás, edzés felépítése 2.2 A sportfoglalkozás, edzés részeinek időbeli megoszlása 2.3 A sportfoglalkozások, edzések helye és felszerelése 2.4 A terület nagysága és a játékosok létszáma 2.5 Csapatok összeállítása 2.6 A csapatok megkülönböztetése 2.7 Labda 2.8 Cipő és ruházat .
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - kopottas
Kiadó szombathely
Kiadás éve1991
Oldalak száma:257
Súly200 gr
ISBN0489004991994
ÁrukódSL#2106519489
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

A gyerekbirodalomA gyerekbirodalom