Tényleg ADHD-s a gyerekem? - 101 figyelemfejlesztő módszer gyógyszerek beskatulyázás és kényszerítés helyett
jaffa kiadó és kereskedelmi kft | 2018 | MAGYAR nyelvű | PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT | 392 oldal
Kétségtelen tény, hogy az ADHD-val, azaz figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarra kezelt gyerekek száma ugrásszerűen megnőtt az utóbbi évtizedekben. Valóban járványszerűen terjedő mentális betegséggel van dolgunk, vagy sokszor egyszerűen csak rásütik az ADHD bélyegét az örökmozgó, rosszcsont gyerekekre?
Thomas Armstrong, a legújabb kutatási eredményeket felhasználva, azoknak az aggódó szülőknek és tanároknak ad útmutatást és tanácsokat, akik szívük szerint az általánosan bevett gyógyszerezés helyett más módot-eszközt választanának a tünetek kezelésére. Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő terápiát, mindenekelőtt ismernünk kell a kiváltó okokat, azokat a társadalmi-kulturális változásokat, amelyek a világméretű ADHD-járványhoz vezettek, vagy inkább ahhoz, amit annak nevezünk. A legfőbb ok Armstrong szerint az, hogy nem hagyjuk, hogy a gyerekek valóban gyerekek legyenek. Idő előtt elkezdjük őket iskolai követelményekkel nyomasztani, a fiúkat nem engedjük ,,fiúsan" viselkedni, mert olyankor annyira vadak tudnak lenni. A négy és tizennyolc év közötti gyerekek egyre kevesebbet mozognak, játszanak, egyre kevesebb időt töltenek a szabadban, viszont egyre többet ülnek a számítógép előtt, és néznek olyan műsorokat, amelyek bizonyítottan szorongást keltenek bennük, és agresszívvé teszik őket. A szülők és az iskola is sokszor túl magasra teszik a mércét, és inkább a gyerekek fogyatékosságaira és nem az erősségeire összpontosítanak. Közben a családok, a szülők és a gyerekek is egyre stresszesebb életet élnek.
Számos ok vezethet tehát az ADHD számos tünetének megjelenéséhez, amelyeknek a kezelésében Armstrong megfontoltságra és körültekintésre int. Úgy gondolja, elsősorban a kiváltó okokat kell megszüntetni, gyógyszerek helyett viselkedésterápiát ajánl. 101 olyan kipróbált módszert, amelyek látványos javulást eredményezhetnek a mindennapokban. A Tényleg ADHD-s a gyermekem? inspiráló kiindulópont szülőknek és tanároknak, hogy hatékony segítséget nyújthassanak a gyerekek összpontosítási és magatartásproblémáinak leküzdésében, és így sikeresnek és boldognak láthassák őket az iskolában és az életben.
THOMAS ARMSTRONG az Institute for Learning and Human Development ügyvezető igazgatója. Pszichológus, tanár, elismert író és előadó, szakterülete a tanulás, munkásságát az oktatással foglalkozó szakemberek szerte a világon elismerik. Több szaklapban és ismeretterjesztő magazinban publikál rendszeresen, és tizenhat könyv szerzője, amelyeket huszonhat nyelvre fordítottak le.
A termék megvásárlásával
331 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes
Kiadó | jaffa kiadó és kereskedelmi kft |
---|---|
Kiadás éve | 2018 |
Nyelv | MAGYAR |
Oldalak száma: | 392 |
Borító | PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT |
Súly | 350 gr |
Sorozat | SZÜLŐK KÖNYVTÁRA |
Fordító | Farkas Veronika |
ISBN | 9786155715914 |
Árukód | 2713676 / 1173914 |
Vásárlói értékelések, vélemények
Kérjük, lépjen be az értékeléshez!
A termék megvásárlásával
331 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes