A középfokú oktatás felekezeti változatai és társadalmi háttere a 19. század első felében Pesten
korall | 2019 | MAGYAR nyelvű | KEMÉNYTÁBLA | 342 oldal
A származás és az iskola által közvetített kultúrjavak találkozása a különböző csoportok esetében eltérő értelmezési lehetőségekre enged következtetni. Az oktatás integrációs szerepe a történelem folyamán a nyilvános, intézményes oktatás terjedésével egyre jelentősebbé vált.
Ez persze területenként és foglalkozáscsoportonként különböző ütemben zajlott, de a folyamatiránya mindenütt hasonló volt. A rendi társadalom viszonyai között az előrelépés több lehetőséget is jelentett, a nem nemesek "tömegei" számára azonban a leginkább az a mai szemmel meglehetősen szűknek látszó mobilitási útvonal
vezetett a felemelkedés, a foglalkozás- és státusváltás felé, amelyik az iskolarendszeren keresztül haladt a honoráciorlét felé. Az iskolában szerzett kulturális tőke azonban a fentihez hasonló, határozottabb szülői stratégák híján is értékes "jószág", amelyből a nyilvánosság előtt megcsillantva tekintélyt lehet kovácsolni.
Ez, ha nem is járt együtt látványos emelkedéssel, mindenképpen javított az iskolázottabbak helyzetén, annak az egyszerű ténynek köszönhetően, hogy a gimnáziumban szerzett tudás, bármilyen haszontalan volt a később fizikai munkából élők számára, a hozzá fűződő jelentéseknek köszönhetően értékként jelent mega társadalom szemében.
A termék megvásárlásával
304 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes
| Kiadó | korall |
|---|---|
| Kiadás éve | 2019 |
| Nyelv | MAGYAR |
| Oldalak száma: | 342 |
| Borító | KEMÉNYTÁBLA |
| Súly | 704 gr |
| Illusztráció | TÁBLÁZATOK, FEKETE-FEHÉR FOTÓK |
| ISBN | 9789638922199 |
| Árukód | 2727725 / 1185177 |
Vásárlói értékelések, vélemények
Kérjük, lépjen be az értékeléshez!
A termék megvásárlásával
304 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes































