Franz Schaffhauser  |  Schwendtner Tibor

Bildung - Neveléstudományi és filozófiai megközelítések

NEVELÉSTUDOMÁNYI PARADIGMÁK

l' harmattan kft.  | 2020  | MAGYAR nyelvű  | KARTONÁLT  |  202 oldal

A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be német nyelvterületen. E fogalom képes volt néhány alapvető, de egymásnak bizonyos tekintetben ellentmondó törekvésnek, szellemi igénynek az összefogására, melyek a polgárosodó Németországot ebben az időszakban jellemezték. A Bildungsbürgertum, a képzett polgárság létrejöttéhez egységes oktatási intézményrendszerre volt szükség, ugyanakkor az individuum belső szabadságát és fejlődését szintén erőinek kiművelésétől várta. A filozófia, az irodalom (lásd Bildungsroman) és a pedagógia mind a maga perspektívájából próbálta meg e fogalom segítségével a német polgár önértelmezését, egzisztenciális alternatíváit, intézményes, politikai lehetőségeit kifejteni és értelmezni. E tanulmánykötet újdonsága és jelentősége, hogy a benne szereplő írások a Bildung problematikáját filozófiai, irodalmi és pedagógiai szempontból is értelmezik.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Utolsó ismert ár:
2 460 Ft

A termék megvásárlásával

246 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

14 000 Ft felett ingyenes

Kiadó l' harmattan kft.
Kiadás éve2020
NyelvMAGYAR
Oldalak száma:202
BorítóKARTONÁLT
Súly318 gr
Sorozat NEVELÉSTUDOMÁNYI PARADIGMÁK
ISBN9789634146438
Árukód2741005 / 1194345

Vásárlói értékelések, vélemények

(1 vélemény)

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Utolsó ismert ár:
2 460 Ft

A termék megvásárlásával

246 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

14 000 Ft felett ingyenes

A bél-agy kapcsolatA bél-agy kapcsolat