A Kód - azaz Dan Brown A Da Vinci-kód című thrillerje és a belőle készült film - világszerte viharos indulatokat kavart. Turistáskodó rajongók kezükben a kötettel keresik fel a regény helyszíneit, másutt hevesen tüntetnek ellene, megint máshol egyenesen betiltják (mint pl. Indiában vagy egyes muszlim országokban) a kereszténységgel való szolidaritásra hivatkozva. Kevés ilyen nagy hatású regényről tudunk. Vajon mi az oka ennek a felfokozott érdeklődésnek a nyilvánvalóan üzleti célú propaganda hatásán túl?
Erre a kérdésre próbál hiteles választ adni kötetünk szerkesztője. Mi a fikció és mi a valóságos Dan Brown könyvében? Mit higgyünk el neki, és mit ne? A választ teológusok, vallástörténészek, filozófusok, művészettörténészek, szakírók fogalmazzák meg az esszé, az oknyomozó újságírás és a tényirodalom eszközeivel. Egyetlen megváltó igazsággal ők sem szolgálnak, nézeteik nemegyszer homlokegyenest ellenkezők - végső soron az olvasóra bízzák a döntést. Döntést olyan témákról,mint a kereszténység gyökerei, kapcsolata az ősibb, kétpólusú vallásokkal, Jézus hiteles személyisége, Mária Magdolna szerepe az üdvtörténetben, a korai eretnekségek, a középkori Grál-legendák, a templomosok megítélése, Leonardo da Vinci életművének és egyéniségének lehetséges rejtett dimenziói, a szabadkőművesség, az Opus Dei, végső soron a kereszténység jövője.
A Kóddal foglalkozó, magyarul eddig megjelent tanulmánykötetek közt előkelő hely illeti meg Burstein munkáját kérdésfeltevései, nemegyszer kuriózumszámba menő gazdag bizonyítóanyaga, valamint szellemi magasfeszültsége miatt.