Kristóf Luca

Véleményformálók: Hírnév és tekintély az értelmiségi elitben

l'harmattan  | 2014  | papír / puha kötés  |  199 oldal

Libri Antikvárium
Tartalom BEVEZETÉS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1. AZ ÉRTELMISÉG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 AZ ÉRTELMISÉG FOGALMA(I) ÉS AZ ÉRTELMISÉGI SZEREPEK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Az értelmiség fogalma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Az intellektuel szerep a XX. században . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 AZ ÉRTELMISÉG MINT TÁRSADALMI CSOPORT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Osztályelméletek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Elitelméletek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 A társadalmi mezők elmélete . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 ÖSSZEGZÉS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 2. A MAGYAR ÉRTELMISÉG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 ÉRTELMISÉG ÉS OSZTÁLYHATALOM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 ÉRTELMISÉG ÉS ELITCSERE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 INTELLEKTUEL SZEREPEK A RENDSZERVÁLTÁS UTÁN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 A MAGYAR ÉRTELMISÉGI MEZŐ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 ÖSSZEGZÉS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 3. A REPUTÁCIÓ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54 A REPUTÁCIÓ FOGALMA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54 REPUTÁCIÓ A TUDOMÁNYBAN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 REPUTÁCIÓ A MŰVÉSZETBEN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 REPUTÁCIÓ AZ INTELLEKTUELEK KÖRÉBEN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Kadushin: az intellektuális körök . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Posner: a közéleti intellektuel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 ÖSSZEGZÉS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 4. EMPIRIKUS KUTATÁSI ELŐZMÉNYEK ÉS ALKALMAZOTT MÓDSZEREK . . . . . . . . 76 EMPIRIKUS KUTATÁSI ELŐZMÉNYEK MAGYARORSZÁGON . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 Tág értelmiségdefiníciót alkalmazó kutatások . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 Elitkutatások . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 Reputációval foglalkozó kutatások . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Egy kvalitatív kutatás az intellektuel elit reputációjáról . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 VÉLEMÉNYFORMÁLÓK. HÍRNÉV ÉS TEKINTÉLY AZ ÉRTELMISÉGI ELITBEN 6 ALKALMAZOTT MÓDSZEREK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 A kulturális elitminta létrehozása 1993-ban . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 A kulturális elitminta létrehozása 2001-ben . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 A kulturális elitminta létrehozása 2009-ben . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 A reputációs elit mintavétele 2009-ben . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 A 2009-es gazdasági és politikai elit mintavétele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 A reputációs rangsorok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 AZ INTELLEKTUEL ELITCSOPORT OPERACIONALIZÁLÁSA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 5. A KULTURÁLIS ELIT ÉS A REPUTÁCIÓS INTELLEKTUEL ELITCSOPORT . . . . . . . . 94 KULTURÁLIS, TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI TŐKE AZ ÉRTELMISÉGI ELITBEN . . . . . . 94 Hipotézisek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 Az adatok elemzése . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 A hipotézisek tesztelése . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 POLITIKAI NÉZETEK AZ ÉRTELMISÉGI ELITBEN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 A politikai nézetek hipotézise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 Az adatok elemzése . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 A hipotézis tesztelése . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 A REPUTÁCIÓS INTELLEKTUEL ELITCSOPORTBA TARTOZÁST MAGYARÁZÓ MODELL . . 127 ÖSSZEGZÉS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 6. A REPUTÁCIÓS RANGSOROK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 A MEZŐN BELÜLI ÉS KÍVÜLI REPUTÁCIÓ MÉRÉSE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136 REPUTÁCIÓS RANGSOROK A KULTURÁLIS ELIT SZAVAZATAI ÉS A MÉDIAEMLÍTÉSEK ALAPJÁN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138 HIPOTÉZISEK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145 A média-hatás hipotézise. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145 A sztár-hatás hipotézise. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 A politikai nézetek hatásának hipotézise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 A kulturális szférák közötti különbség hipotézise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 AZ ADATOK ELEMZÉSE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 A média-hatás. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 A sztár-hatás . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 A politikai nézetek hatása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 A kulturális szférák közötti különbség hipotézise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 Az Esterházy-jelenség . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 ÖSSZEGZÉS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167 ÖSSZEGZÉS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169 FÜGGELÉK: REPUTÁCIÓS RANGSOROK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 HIVATKOZÁSOK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 4 190 Ft

A termék megvásárlásával

419 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó l'harmattan
Kiadás éve2014
Oldalak száma:199
Súly219 gr
ISBN2310014510333
ÁrukódSL#2112564285
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 4 190 Ft

A termék megvásárlásával

419 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Steve Berry: A Medici-hagyatékSteve Berry: A Medici-hagyaték