Óvodavezetők kézikönyve IV.

okker kiadó  | 1996  | papír / puha kötés  |  174 oldal

Libri Antikvárium
Tartalom Trencsényi László: Az óvoda, az óvodások társadalmi környezetéről - egy átalakító társadalomban 5 Kié a gyerek? 7 Az óvoda szerepe a településen 8 Az óvoda kapcsolatai 10 Érték az óvodában 14 Az óvoda feladatai megváltozott társadalmunkban 16 Dr. Szakács Mihályné: Brunszkvik Teréztől a ma óvodapedagógusáig 19 Irodalomjegyzék 24 Nagy Jenőné: Az óvoda jellemző adatai 26 Az óvoda személyi feltétele 27 Az óvod tárgyi - dologi feltétele 30 Az óvoda átfogó, globális nevelési terve 32 Az óvoda nevelési céljai 34 Az óvoda nevelésének alapvető keretei 38 Az óvoda csoportszerkezete 38 Az óvodai élet megszervezése 40 Az óvodai élet tevékenységformái 41 Játék 42 Vers- mese 43 Ének - zene 44 Rajzolás, mintázás, kézimunka 45 Mozgás 46 A külső világ tevékeny megismerése 47 Az óvoda munkajellegű tevékenységei 48 Tanulás 51 Az óvoda hagyományos ünnepei, egyéb rendezvényei 52 Az óvoda kapcsolatai 53 Sajátos feladatok, speciális szolgáltatások 55 Etnikai-nemzeti kisebbségi feladatok 55 Az óvoda speciális szolgáltatásai 57 Az ellenőrzés és értékelés rendszere 59 Az óvoda irányítási - szervezeti felépítése, sémája 59 Szervezeti leírás 59 Az óvodai csoportok és a gyermekek fejlődésének ellenőrzése és értékelése 61 A helyi nevelési program értékelése 63 Szempontok a helyi program értékeléséhez 64 Érdekegyeztetés, érdekérvényesítés, érdekvédelem fórumai 66 Az óvodába és az iskolába lépés feltételei 68 Az óvodába lépés feltételei 68 Az iskolába lépés feltételei 69 A vezető óvónők, munkaközösség-vezetők teendői a tanfolyam befejezése után 70 Legitimációs záradék 72 Hajnal Sándorné: A programkészítés csínja-bínja 73 Az alternatív pedagógia értelmezése 77 A pedagógiai döntés szempontjai 76 A pedagógia döntés modellje 77 Az óvodapedagógia jelenlegi helyzete 79 Az óvodapedagógia jövőképe az új dokumentumok alapján 80 Az óvoda nevelési programjának bevezetési feltételei 81 A programkészítés - bevezetés "tanulási folyamata" 81 Felhasznált források 84 Dr. Hegyi Ildikó: A pedagógiai képességek megnyilvánulása és jelentősége az óvodapedagógus munkájában 85 A képességekről általában 85 Pedagógiai képesség 86 Általános képességek 87 Speciális képességek 88 Az óvodapedagógus munkája és a pedagógiai képességek 93 Kommunikációs képesség 94 Konstruktív képesség 94 Szervezőképesség 94 Helyzetfelismerő képesség 95 Alkalmazkodó képesség 95 Tolerancia és kivárás képessége 96 Identifikációs képesség 96 Empátiás képesség 97 Figyelemmegosztó képesség 97 Felhasználható irodalom az elmélethez és gyakorlatokhoz 98 Felhasznált irodalom 99 Kovácsné Gangó Katalin: A vezetői munka hatékonyságának növelése 100 A vezetői munka, mint komplex tevékenység 100 A vezető szerep 101 A szerep fogalma 101 A szereptanulás folyamata 102 A vezetői szerep 103 Vezetői személyiség 104 Az új típusú vezető 105 A vezető személyiség fejlesztése 107 Szakirodalom 109 Czakó Péterné: Aki megáll az lemaradt! 110 Vezető és vezetés 110 Az óvodai vezetés főbb feladatai 111 Pedagógiai feladatok 111 Szervezési teendők 113 Az emberi tényező szerepe 114 A modern vezetés elveinek rövid áttekintése 118 Felhasznált irodalom 119 Gajdos Terézia: Gondolatok a csoportszervezésről 120 A gyermek "prizma", rajta tükröződnek vissza a pedagógiai hatások fényei 120 A csoportszervezés és a törvényesség 122 Biológiai életkor szerinti (homogén) csoportszervezés és a vegyes életkorú (heterogén) csoportok fogalma 122 A csoportszervezést befolyásoló tényezők 124 Objektív tényezők 124 Szubjektív tényezők 125 Homogén és heterogén csoportok hozadékai 127 Irodalom 131 Gubicza Katalin: Beiskolázás, iskolaválasztás 132 Iskolaérettségi vizsgálatok 132 Ki dönt a gyermek iskolaérettségéről? 134 Az iskolaválasztást megelőző, a beiskolázást segítő feladatokról az óvodában 134 Az iskolaválasztás szülőknek javasolt szempontjai 135 Hogyan segíthet az óvoda a szülőknek a tanító kiválasztásában? 136 Hogyan segíthet az óvoda a szülőknek az iskola kiválasztásában? 137 Az iskolaválasztás szempontjai az iskola részéről 139 Az óvonő szerepe az iskolaválasztásban 141 A szülők szerepe az iskolaválasztásban és a későbbiekben 142 Felhasznált irodalom 143 Dr. Varga Mária Beáta: Tanulmányi kedvezmények, munkaidő-kedvezmények a munkájuk mellett továbbtanulók részére 144 A tanulmányi szerződésről 148 Minta a Tanulmányi szerződésre 150 Dr. Varga Mária Beáta: Legfontosabb jogszabályok jegyzéke óvodák számára 152 Az óvodavezetők kézikönyve I-III. kötetének tárgymutatója 167
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 1 000 Ft

A termék megvásárlásával

100 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
szép, megkímélt állapotú példány
Kiadó okker kiadó
Kiadás éve1996
Oldalak száma:174
Súly200 gr
ISBN2310008170475
ÁrukódSL#2111670401
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 1 000 Ft

A termék megvásárlásával

100 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Berg Judit: Három kis dínó a világ körülBerg Judit: Három kis dínó a világ körül