A Libri útja a könyvpiacon
Az 1991-ben létrehozott Libri Könyvkereskedelmi Kft. az Állami Könyvterjesztő Vállalat jogutódjaként alakult meg. A megörökölt bolthálózat és szervezeti felépítés korszerűsítésével és folyamatos bővítésével, több mint 600 fő foglalkoztatásával, 56 Libri Könyvesbolttal, a libri.hu webáruházzal és több mint tizenöt milliárd forintos éves forgalommal az ország egyik legnagyobb könyvértékesítőjévé vált.
Az elmúlt években számos elismerés igazolta a Libri piaci lépéseit: többször sikerült elnyerni a kiadók és a könyvszakma képviselőinek szavazatai alapján kiosztott Az Év Könyvkereskedője-címet, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának Hermész-díját, valamint a független marketing- és reklámszakemberekből álló zsűri által odaítélt Superbrands és MagyarBrands címeket.
Könyvesboltjaink a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének (MKKE) két rangos szakmai díját is elnyerték, több alkalommal: az Év Fővárosi Könyvesboltja címet a Libri Allee Könyvesbolt háromszor, az Év Vidéki Könyvesboltja címet a debreceni Libri Fórum Könyvesbolt kétszer kapta meg.
Az elmúlt években számos elismerés igazolta a Libri piaci lépéseit: többször sikerült elnyerni a kiadók és a könyvszakma képviselőinek szavazatai alapján az „Év Könyvkereskedője” címet, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának Hermész-díját, valamint a független marketing- és reklámszakemberekből álló zsűri „Superbrands” és „MagyarBrands” címét.
2014 áprilisában a Libri a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése (MKKE) két rangos szakmai díját is elnyerte: az Év Fővárosi Könyvesboltja címet a Libri Allee Könyvesbolt immár harmadik alkalommal, az Év Vidéki Könyvesboltja címet pedig második alkalommal kapta a debreceni Libri Fórum Könyvesbolt.
A nyitott könyv az életünk
2015-ben elindítottuk a Libri Könyvszakértői Programját, melynek résztvevői havonta egy alkalommal ajánlanak könyveket az olvasóközönségnek: elgondolkodtatóakat, izgalmasakat, régi kedvenceket vagy épp aktuális sikerkönyveket. Jakupcsek Gabriella életmód, gyereknevelés és pszichológia témakörben mutat be újdonságokat, Varró Dani a gyerekkönyvek specialistája, míg Beck Zoli kedvenc szépirodalmi műveiről mesél olvasóinknak.
Programunk másik ágaként munkatársaink könyvajánlóival is találkozhatnak oldalunkon, kollégáink osztják meg kedvenceiket, következő olvasmányukat, könyves titkaikat, személyes véleményüket.
TovábbLibri Online
A Libri 2000-ben indította el webáruházát. 2005-től mint prémiumszolgáltatás áll vevőink rendelkezésére a Libri Könyvkereső szolgáltatása, ami az internetes könyvértékesítésben egyedülálló módon biztosítja, hogy a Libri hálózatában már nem kapható, régebbi könyveket felkutatja és beszerzi vásárlói számára.
Egyre bővülő internetes szolgáltatásainkról és folyton megújuló akcióinkról heti két-három Libri hírlevélből értesülhetnek az érdeklődők. Ezekben a legfrissebb újdonságaink és az aktuális ajánlataink mellett programajánlók és további érdekes tartalmak kapnak helyet.
A libri.hu nemcsak webáruházunknak, hanem egyre több, a könyves világ híreiből, érdekességeiből összeállított tartalomnak is otthont ad.
Libri Trend
2016 tavaszán Libri Trend néven indítottuk el közleménysorozatunkat. Minden cikkben más-más témakört járunk körül. Mit szeretünk olvasni? Hogyan alakulnak a sikerlisták? Mik az új témák a könyvek világában? Ugyanaz népszerű a magyar olvasók körében, mint nemzetközi viszonylatban? Mit olvassunk, ha jót akarunk olvasni? A Libri Trendben minden témát sorra veszünk, ami a könyves univerzumban érdekes, aktuális, izgalmas lehet.
A szintén havonta jelentkező, Nemzetközi Trend című könyvajánló rovatunkban a New York Times világszerte ismert sikerlistáiról szemezgetünk, és elérhetővé tesszük az itt előkelő helyet elfoglaló könyvek eredeti, angol nyelvű kiadásait. A könyvekhez magyar és angol nyelvű ajánló is készül minden hónapban, így szeretnénk megkönnyíteni, hogy külföldi vásárlóink is megtalálhassák új kedvenceiket oldalunkon.
A Libri Portré elnevezésű rovatban – születésük évfordulóján – a magyar és világirodalom ismert alakjairól árulunk el olyan érdekességeket, amik az irodalomkönyvekből kimaradtak.
A libri.hu csapata az online és a multimédia szakma egyik legrangosabb hazai díját vehette át 2007-ben az elektronikus kereskedelem kategóriában az eFestivalon. 2011-ben e-Kereskedelem kategóriában nyerte el az Év honlapja elismerést, és 2011 óta négy Ország boltja-díjat is elnyert. A Libri 2017-es karácsonyi kampánya, amelynek keretében 1000 ajándék könyvet rejtett el szerte az országban, első helyezést érte el az Év kampánya versenyen, és megnyerte a Hipnózis Kreatív Reklámversenyét is. Az elismerésekre büszkék vagyunk, és reméljük, hogy az elkövetkező években is kiérdemeljük azt a megbecsülést, melyet többek között ezekkel a díjakkal, de elsősorban vevőink bizalmával érdemeltünk ki.
Regisztráció Hírlevél feliratkozásA Libri Törzsvásárlói Programja
A Librinél a hosszú távú kapcsolatokban hiszünk, ezért fontos számunkra, hogy díjazzuk vásárlóink hűségét. Törzsvásárlói Programunkban újabb és újabb olvasmányélményeket gyűjthet, hiszen vásárlásának 10%-át pontok formájában visszakapja Törzsvásárlói Kártyájára, Törzsvásárlói pontjait pedig későbbi vásárlásai során felhasználhatja.
TovábbMegnézem a pontjaimatLibri irodalmi díjak
A Libri a kultúra elhivatott pártolójaként egyik fő céljának tartja az olvasás népszerűsítését és az olvasás élményének közvetítését. Ennek a programnak a részeként minden év májusában átadjuk a Libri irodalmi díjat és a Libri irodalmi közönségdíjat – előbbit ötfős szakmai zsűrink döntése, utóbbit pedig az olvasóközönség szavazatai alapján.
ÉrdekelLibri CSR
A Libri több éve segít beteg gyerekeken, adományaival a Csodalámpa Alapítványt és az Egy szív a gyermekekért alapítványt támogatja. Segítünk, hogy segíthessen-programunk keretében pedig nonprofit gyermekjóléti és egyéb karitatív szervezeteket támogatunk.
ÉrdekelA Libri értékhordozója: a vállalat munkatársai
A Libri legfőbb értékének a humán tőkét, azaz a Libri alkalmazottainak sorát tekinti – vállalatunkat ők tették naggyá az elmúlt évtizedek során. Munkatársaink szaktudása, elhivatottsága és a szakmához fűződő viszonya az, ami brandünket megkülönbözteti versenytársainktól.