A Libri útja a könyvpiacon

Az 1991-ben létrehozott Libri Könyvkereskedelmi Kft. az Állami Könyvterjesztő Vállalat jogutódjaként alakult meg. A megörökölt bolthálózat és szervezeti felépítés korszerűsítésével és a folyamatos bővítésével, 600 fő foglalkoztatásával, 46 Libri Könyvesbolttal, a libri.hu internetes áruházzal és közel tizenegy milliárd forintos éves forgalommal az ország egyik legnagyobb könyvértékesítőjévé vált.

A vállalat 2016-ban ünnepli fennállásának 25. évfordulóját.

Az elmúlt években számos elismerés igazolta a Libri piaci lépéseit: többször sikerült elnyerni a kiadók és a könyvszakma képviselőinek szavazatai alapján az „Év Könyvkereskedője” címet, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának Hermész-díját és a független marketing- és reklámszakemberekből álló zsűri „Superbrands” és „MagyarBrands” címét.

2014 áprilisában a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése (MKKE) két rangos szakmai díját is elnyerte: az Év Fővárosi Könyvesboltja címet a Libri Allee Könyvesbolt immár harmadik alkalommal, az Év Vidéki Könyvesboltja címet pedig második alkalommal kapta a debreceni Libri Fórum Könyvesbolt.

Minden könyv hozzánk tesz valamit

A Libri legfőbb törekvése, hogy korszerű, napjaink fejlődésével lépést tartó, intellektuális élményszállítóvá váljon vásárlói számára.

A meglévő könyváruházi szolgáltatások sorát és színvonalát folyamatosan bővítjük színház- és koncertjegyek értékesítésével, egyedi könyvrendelési- és pénztárcakímélő könyvátvételi lehetőséggel, olvasószigetek kiépítésével és a Cafe Frei közreműködésével megvalósuló újszerű kávéházi élményekkel. A magyar- és nemzetközi irodalom és közélet hírességeivel különböző rendezvényeken, könyvbemutatókon találkozhatnak rendszeresen a kulturális élet iránt érdeklődő Libri-vásárlók.

A Libri 2015-16 során megújította, felfrissítette a márkát. A korábbi dizájnt újra cserélte, a vásárlókat immár egy letisztultabb, elegánsabb környezetben várja mind országos könyvesbolthálózatában, mind a libri.hu-n. A megújulás nemcsak a külsőségekben jelentkezett; új tematikájú üzleteket is nyitottunk, így 2015 szeptemberétől a Duna Plaza I. emeletén kibővült gyerek- és ifjúsági könyves kínálattal várja a gyerekeket és szüleiket, nagyszüleiket a Libri Mesebolt; 2016 nyarától pedig Kecskeméten is megnyitottuk a szintén kibővített gyerekkönyves részleggel ellátott újabb Meseboltunkat.

Libri Online

A Libri 2000-ben indította el internetes könyváruházát. 2005-től mint prémiumszolgáltatás áll vevőink rendelkezésre a www.konyvkereso.hu. A Könyvkereső szolgáltatással a Libri az internetes könyvértékesítésben egyedülállóként biztosítja, hogy a hálózatában már nem kapható régebbi könyveket felkutatja és beszerzi vevői számára.

A Libri.hu csapata az online és a multimédia szakma egyik legrangosabb hazai díját vehette át 2007-ben az elektronikus kereskedelem kategóriában az eFestival-on. 2011-ben e-Kereskedelem kategóriában nyerte el az „Év honlapja” elismerést, valamint 2011-ben és 2014-ben Könyv, CD és DVD-film kategóriában az „Ország Boltja” népszerűségi díjakat. Az elismerésekre büszkék vagyunk, és reméljük, hogy az elkövetkezendő években is kiérdemeljük azt a megbecsülést, melyet többek között ezekkel a díjakkal, de elsősorban vevőink bizalmával érdemeltünk ki.

Az egyre bővülő internetes szolgáltatásokról és akciókról a heti három Libri hírlevélből értesülhetnek az érdeklődők. Ezekben a legfrissebb újdonságok és az aktuális akciók mellett programajánlók és további érdekes tartalmak kapnak helyet.

A mi választásunk, az Ön következő kedvence

2015 során elindítottuk online könyvajánló programunkat, melynek első nagykövete Winkler Nóra volt, aki havonta egy alkalommal ajánl az olvasóközönségnek könyvet: újat, érdekeset, régi kedvencet, aktuálisat vagy épp meghökkentőt. Nóra kedvenceit Nóra polcára gyűjtöttük össze. Később csatlakozott hozzá Vitray Tamás, aki tényirodalmi témában ajánl a könyvszeretőknek érdekes olvasmányokat.

Programunk másik ágaként munkatársaink ajánlásával is találkozhatnak oldalunkon, kollégáink mutatják be önöknek kedvenceiket, leendő olvasmányukat, könyves titkaikat, személyes véleményüket.

2016 tavaszán Libri Trend néven indítottuk el közleménysorozatunkat. Minden cikkben más-más témakört járunk körül: Mit szeretünk olvasni? Hogyan alakulnak a sikerlisták? Mik az új témák? Ugyanaz népszerű a magyar olvasók körében, mint nemzetközi viszonylatban? Mit olvassunk, ha jót akarunk olvasni? A Libri Trendben minden témát sorra veszünk, ami a könyves világban érdekes, aktuális, izgalmas lehet.

A Libri Törzsvásárlói Programja

A Librinél a hosszú távú kapcsolatokban hiszünk, ezért fontos számunkra, hogy díjazzuk vásárlóink hűségét. A 2015 végén megújult Törzsvásárlói Programunkban nemcsak pontokat, hanem új olvasmányélményeket is gyűjthet, hiszen mostantól vásárlásának 10%-át pontok formájában visszakapja Libri Törzsvásárlói Kártyájára.

Libri irodalmi díjak

A Librinél a kultúra elhivatott pártolójaként egyik fő célunk az olvasás népszerűsítése és az olvasás élményének átadása. Ennek a programnak a részeként 2016-ban első alkalommal adtuk át a Libri irodalmi díjat és a Libri irodalmi közönségdíjat. Fontosnak tartottuk, hogy a kortárs magyar szép- és tényirodalmat előtérbe helyezzük, és egy presztízsértékű díjjal megmutassuk, melyik az a könyv, mely kiemelkedően jó, fontos, érdekes, megkerülhetetlen egy-egy év magyar könyves terméséből.

Libri CSR

A Libri több éve segít a beteg gyermekeken, adományaival a Csodalámpa Alapítványt és az Egy szív a gyermekekért alapítványt támogatja. 2016 januárjától elindítjuk adományozási programunkat is, a Segítünk, hogy segíthessen programot, melynek keretei között kiemelt partnereink mellett félévente más-más nonprofit gyermekjóléti szervezetet támogatunk.

A Libri értékhordozója: a vállalat munkatársai

A Libri legfőbb értékének a humán tőkét, azaz a Libri alkalmazottainak sorát tekinti – vállalatunkat ők tették naggyá az elmúlt évtizedek során. Munkatársaink szaktudása, elhivatottsága és a szakmához fűződő viszonya az, ami brandünket megkülönbözteti a többi versenytárstól.