Varga Márton

3D grafika - Modellezés és megjelenítés

szak kiadó kft.  | 2004  | MAGYAR nyelvű  | FŰZVE  |  200 oldal

Ha kedvet érzünk térbeli 3 dimenziós képek alkotásához, az erre szolgáló 3D grafikus szoftver válik igazán érdekessé és fontossá számunkra. A könyvet forgatva lépésről lépésre sajátíthatjuk el, hogyan lehet egy ilyen rendszert összeállítani - akár a programozási ismeretekkel még nem rendelkezők is bátran hozzákezdhetnek. Hiszen kiderül, hogy programozni elég megtanulnunk akkor, ha az itt szerzett tudást a gyakorlatba szeretnénk átültetni. A fiatal szakíró, Varga Márton (aki nem ismeretlen a szakkönyvírás terén) úgy vezeti be a vállalkozó szellemű olvasót a programozás alapjaiba, hogy az közben szórakozva tanul. Nem száraz, unalmas ismereteken kell átrágnia magát, hanem szemléletes, ötletes, a mindennapi élethez kapcsolódó példák segítségével gyarapíthatja a tudását.Nem is kell nagy kitartás ahhoz, hogy az alapok elsajátítása után lerakhassuk rendszerünk matematikai pilléreit, majd ezt felhasználva képesek legyünk megalkotni a megjelenítendő virtuális világok vázát képező statikus modellteret. Így máris a rendszer lényegi részéhez juthatunk: a képalkotáshoz. Négyféle módját ismerhetjük meg annak, hogy a virtuális világunkról képfelvételt készítsünk:Kezdetben az egyszerű takarást alkalmazzuk (1), amelynek során sem a fényhatások, sem a térbeliség nem játszik szerepet, csak a testek körvonala, színe és helyzete. Ezután egyszerű árnyalással már olyan eljárást modellezhetünk (2), mintha a felvevőkészülék egy fényforrással lenne ellátva. Így már szép térhatású ábrákat készíthetünk. Később bevezetjük a tetszőleges fényforrásokat (3), ami a megvilágítás szabadságát tárja elénk: például modellezhetjük az oldalról jövő fényt. Majd olyan bonyolult feladatokat is képesek leszünk megoldani (4), hogy a testek árnyékot vessenek, illetve megtörjék vagy visszatükrözzék a fényt. Így juthatunk el az alapoktól a teljesen valósághű képek alkotásáig.A kötetet internetes melléklet egészíti ki, amelyen elérhető a rendszert tesztelő-modellező modul a forráskóddal együtt - akárcsak a rendszer egy kész, C++ nyelvű változata. A mellékletben képeket és animációkat is találhatunk, amelyek a könyv alapján készültek.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Utolsó ismert ár:
2 850 Ft

A termék megvásárlásával

285 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

14 000 Ft felett ingyenes

Kiadó szak kiadó kft.
Kiadás éve2004
NyelvMAGYAR
Oldalak száma:200
BorítóFŰZVE
Súly340 gr
IllusztrációRAJZOK ÉS ÁBRÁK
FormátumB 5 250 X 175
ISBN9789639131613
Árukód2092392 / 1011532

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Utolsó ismert ár:
2 850 Ft

A termék megvásárlásával

285 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

14 000 Ft felett ingyenes

Bukovicsné Békefy Daisy: A természet kincsestáraBukovicsné Békefy Daisy: A természet kincsestára