Személyesség, jelenlét, narrativitás - Paradigmaváltás a kortárs magyar dokumentumfilmben
gondolat kiadói kör kft. | 2019 | MAGYAR nyelvű | FÜLES, KARTONÁLT | 264 oldal
A szerző bemutatja a dokumentumfilm nemzetközi piacában és módszereiben a nyolcvanas évektől kezdve lezajlott változásokat, amelyek a magyarországi átalakulásnak is megágyaztak; elemzi a hazai dokumentumfilm rendszerváltás utáni helyzetét, és leírja azokat az alapvető elmozdulásokat stílusban, gondolkodásmódban és hangvételben, amelyek összességében paradigmaváltásként jellemezhetőek. Az átfogó filmtörténeti vizsgálódást a kortárs dokumentumfilm meghatározó alkotásait körbejáró esettanulmányok színesítik, melyekben a szerző részletesen elemzi két kiemelkedő magyar dokumentumfilmes, Almási Tamás és Sós Ágnes életművét. Az itt olvasható, a társtudományokra is támaszkodó filmesztétikai elemzések a dokumentumfilmet a magyar filmművészet színes, eleven, együttérzésre és együtt gondolkodásra sarkalló ágaként mutatják fel.
Stőhr Lóránt (1974) Balázs Béla-díjas filmkritikus, filmtörténész. A Színház és Filmművészeti Egyetem docense, az Élet és Irodalom filmkritikusa. A filmmelodráma, a kortárs magyar film és a dokumentumfilm témaköreiben publikálta legfontosabb írásait. Keserű könnyek - A melodráma a modernitáson túl című kötete 2013-ban jelent meg.
A termék megvásárlásával
304 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes
Kiadó | gondolat kiadói kör kft. |
---|---|
Kiadás éve | 2019 |
Nyelv | MAGYAR |
Oldalak száma: | 264 |
Borító | FÜLES, KARTONÁLT |
Súly | 418 gr |
Illusztráció | FEKETE-FEHÉR FOTÓKKAL |
ISBN | 9789636932879 |
Árukód | 2726755 / 1184437 |
Vásárlói értékelések, vélemények
Kérjük, lépjen be az értékeléshez!
A termék megvásárlásával
304 pontot szerezhet
Személyes átvétel
Ingyenes
Házhoz szállítás
15 000 Ft felett ingyenes