Vállalatgazdaságtan

aula kiadó  | 2000  | kemény kötés  |  586 oldal

Libri Antikvárium
Néhány helyen filctollal soraláhúzások vannak a 162-165. oldalig, - a kötet egyébként jó állapotú TARTALOM Bevezetés 1 A vállalatgazdaságtan elméleti alapjai 3 A vállalatgazdaságtan helye és szerepe az egyetemi oktatásban 6 A könyv struktúrája 8 Köszönetnyilvánítás 9 A vállalat érintettjei, céljai, formái 11 Bevezetés 15 Üzleti vállalkozás - vállalat 15 Az üzleti vállalkozás alapvető célja 18 A vállalat küldetése 20 A vállalati működés érintettjei 22 A vállalat céljai 28 Az egyéni és a szervezeti célok 29 Tulajdonos, menedzser, munkavállaló - céljaik és kapcsolatuk 35 A vállalati célok 43 A vállalkozások szervezeti formái 47 A vállalkozási formák - tulajdonlási szempontból 48 Vállalatok alapítása, átalakulása, megszűnése 53 Vállalatelméletek 59 A fogalmi keret 59 A standard mikroökonómia vállalatfelfogása 61 A vállalat magatartási elmélete 61 A megbízó-ügynök elmélet 63 Az intézményi közgazdaságtan vállalatelmélete 64 További vállalatelméleti megközelítések 65 Összefoglalás 66 A vállalat helye a társadalmi rendszerben 73 Bevezetés 77 A vállalat társadalmi szerepe 78 Koordinációs mechanizmusok 79 A tranzakciós költségek és a koordináció 81 Érintettek és koordinációs mechanizmusok 85 A piac és a piaci viszonyok 86 A piacra való belépés és kilépés 88 Árupiacok és erőforráspiacok 96 Verseny és együttműködés a piacon 97 A piacok tulajdonságai - piactípusok 106 Az állam gazdasági szerepe 117 Az állam gazdasági szerepvállalásának tendenciái napjainkban 118 Az állami szerepvállalás szférái és a vállalatok 119 További külső érintettek - a "felelős vállalat" koncepció 127 Helyi közösségek és önkéntes állampolgári csoportosulások 127 A természeti környezet 131 Az alternatív közgazdaságtan és a felelős vállalat 134 Az ezredforduló társadalmi-gazdasági tendenciái és az üzleti világ 138 Társadalmi tendenciák és üzleti követelmények 138 Az üzleti világ fejlődésének tényezői 140 Összefoglalás 144 A vállalat tevékenységi rendszere 151 Bevezetés 154 Rendszer és stratégia: az alapok 157 Bevezetés 158 A külső és belső tevékenységek integrációja 158 A vállalati működés stratégiai alapjai 161 Összefoglalás 166 A marketing 169 Bevezetés 170 A marketing tartalma; a marketingstratégia 171 A marketingmix 185 Összefoglalás 202 Az innováció 211 Bevezetés 213 Az innováció természete 214 Az innovációs stratégia 219 Az innováció folyamata 230 Összefoglalás 248 Az emberi erőforrás 251 Bevezetés 253 Az emberierőforrás-gazdálkodás tartalma 254 A munkaerő-gazdálkodás környezeti tényezői 256 Az emberierőforrás-gazdálkodás stratégiája 262 Az emberierőforrás-gazdálkodás tevékenységei 269 Az érdekegyeztetés és a szakszervezetek 282 Összefoglalás 283 Az információ mint erőforrás 289 Bevezetés 291 Az információ és információs rendszer 292 Döntés, információ, szervezet 294 Az információs rendszer alrendszerei 303 A kontrolling 314 Az információs technológia 316 Összefoglalás 322 Anyagi folyamatok és készletek - a logisztikai rendszer 327 Bevezetés 329 A logisztikai rendszer és szerkezete 330 A logisztikai stratégia 334 A logisztikai rendszer működése 347 Összefoglalás 358 Termelés és szolgáltatás 363 Bevezetés 365 A termelés és a szolgáltatás típusai 366 A termelési stratégia 372 Termeléstervezés és végrehajtás 388 Összefoglalás 399 Vállalati pénzügyek 403 Bevezetés 405 A pénzügyi tevékenység tartalma 405 A vállalat pénzügyi stratégiája 409 A vállalat pénzügyi rendszerének működése 419 Költséggazdálkodás 434 Befektetés és finanszírozás 435 Összefoglalás 454 A vállalat stratégiája 459 Bevezetés 463 A vállalati stratégia tartalma 463 A stratégia megközelítései 464 A vállalkozói közelítés 465 Az adaptív közelítés 466 A tervezői megközelítés 468 A stratégiamegközelítések összevetése 470 A stratégiai menedzsment folyamata 471 A stratégiai menedzsment 472 A stratégiák típusai és jellemzői 498 Megvalósítás és visszacsatolás 510 Alternatív stratégiák 528 Vállalkozói és adaptív menedzsment 528 Néhány sajátos vállalatcsoport stratégiájáról 530 A stratégiai szövetségek 534 Összefoglalás 537 Függelék 545 Tárgy- és névmutató 547 Irodalomjegyzék 557 Magyar - angol szószedet 573 Angol - magyar szószedet 580
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 790 Ft

A termék megvásárlásával

379 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:közepes állapotú antikvár könyv - aláhúzásokkal
Kiadó aula kiadó
Kiadás éve2000
Oldalak száma:586
Súly1000 gr
ISBN2399982549521
ÁrukódSL#2109584843
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 790 Ft

A termék megvásárlásával

379 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Shona Innes: Az internet olyan, mint egy pocsolyaShona Innes: Az internet olyan, mint egy pocsolya