Színházi tanulmányok

magvető kiadó  | 1969  | keménytábla, védőborító  |  628 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Werner Hecht: Előszó 7 Major Tamás: Bertolt Brecht és hatása a magyar színházi életre 11 A régi és az új színházról (1925-1931) (Fordította: Walkó György) Az úr címere a földszinten 41 Több jó sportot! 42 Taps Shaw-nak 46 Kevesebb gipszet! 51 Hogyan játsszunk manapság klasszikust? 55 Előszó a Macbeth-hez 57 Elmélkedés az epikus színház nehézségeiről 62 A rendezőasztal ura 64 [A darabjaimnak való egyetlen néző] 66 [Kölni rádióbeszélgetés] 67 [Emberi fájdalom mint szórakozás tárgya] 74 Utolsó szakasz: Oidipusz 76 Párbeszéd a színművészetről 80 Megjegyzések a Mahagonny városának tündöklése és bukása című operához 84 A színművészet megítélésének mércéiről 97 A dialektikus drámai művészet 103 A kísérleti színházról (1934-1940) (Fordította Walkó György) Tézisek a beleélés feladatairól a színi művészetekben 121 Szórakoztató színház vagy tanító színház? 124 Az epikus színházzal kapcsolatos legközkedveltebb, legközkeletűbb és legbanálisabb tévedések rövid jegyzéke 135 A kísérleti színházról 138 Az elidegenítő effektust teremtő színművészet új technikájának rövid leírása 158 Függelék 166 [V-effektusok] 178 A színészi mesterségről (1937-1940) (Fordította Walkó György) Egy ócska kalap 187 [A színész művészete] 190 Szereptanulmány 193 A figura felépítése 198 Útmutatások a színészeknek 207 Párbeszéd egy epikus színésznőről 210 Hogyan kell próbát vezetni induktív eljárással? 214 Csoportok mozgatása 217 Gyakorlatok színiiskolák számára 218 Az atlétikai képzés 220 Zene és színpadépítés az epikus színházban (1937-1944) (Fordította Imre Katalin) A zene felhasználása az epikus színházban 223 A gesztikus zenéről 234 A nem-arisztotelészi dráma színpadépítkezése 238 Mi célja van az állandó átépítésnek? 247 [A társadalmi folyamatok ismertetőjegyei] 248 A hatáskvantumok sémája 252 Kis magánelőadás barátom, Max Gorelik számára 253 A sárgarézvásárból (1937-1951) (Fordította Vajda György Mihály) Párbeszédek a Sárgarézvásárból 261 A Sárgarézvásár személyei 261 Az első éjszaka 252 Az első éjszaka töredékei 275 A második éjszaka 300 A második éjszaka történései 304 A harmadik éjszaka 331 A harmadik éjszaka töredékei 331 A negyedik éjszaka 349 A negyedik éjszaka töredékei 355 Tanulmányok a Sárgarézvásárhoz 371 Utcai jelenet 371 A fasizmus színpadiasságáról 384 Pótlások a Sárgarézvásár elméletéhez 393 Első pótlás 393 Második pótlás 393 Harmadik pótlás 396 Negyedik pótlás 397 Kis Organon a színház számára (1949) (Fordította Eörsi Istvá) Kis Organon a színház számára 403 Pótlások a Kis Organonhoz 445 A Kis Organon védelme 452 Minták felhasználásáról (1949-1951) (Fordította Imre Katalin) Minták felhasználásáról 455 Kifogások minták felhasználása ellen 456 Bénítja-e minták felhasználása a művészi mozgásszabadságot? 457 Hibák a minták felhasználásában 463 Hogyan használja a mintát Erich Engel? 464 A Berliner Ensemble színházi munkája (1951-1954) (Fordította Imre Katalin) Néhány megjegyzés a szakmáról 469 [A Berliner Ensemlbe sajátosságai] 472 Egy színészhez intézett levélből 474 Újfajta szenvedélyesség 478 Az új korszak színésze 480 Az utánzásról 481 [A színész hivatásáról] 482 Elemi szabályok a színész számára 485 Azok az általános tendenciák, amelyeket a színésznek le kell küzdenie 488 Ha az ember le akarja küzdeni a nehézséget, meg kell könnyítenie azt 489 A "színpadi vérmérséklet" ellenőrzése és a színpadi beszéd megtisztítása 490 A hangnem átvétele 492 A minimális hatás gyors megkezdése 494 Alaprendelkezés 495 [Ellentmondó magatartás ábrázolásának nehézségei] 496 [A kis szerepek nehézsége] 497 A taglejtés 498 A gesztusról 499 [Tapasztalatok] 501 Tiszta, egyenletes megvilágítás 502 Mire való a félhosszú, könnyed lebegésű függöny 503 A feladatok elosztása 505 Ahogy Brecht a színpadi játékot vezette 507 Sztanyiszlavszkij-tanulmányok (1951-1953) (Fordította Imre Katalin) [Az alak fejlődése] 513 [A fizikai cselekvések] 515 [Versmondás] 516 ["Tettetés" és átélés a próbán] 517 Az igazság 518 "Tulajdonságok" 520 [A koncentráció módszerei] 522 Sok próba 523 Sztanyiszlavszkij klasszikus tanácsai 525 [Ellentmondások] 526 Lehetséges kísérletek 527 Átélés 529 Javaslatok a Sztanyiszlavszkij-értekezlethez 531 Gondolatok a Sztanyiszlavszkij-konferenciához 533 Ami Sztanyiszlavszkij színházától többek között megtanulható 537 Sztanyiszlavszkij-konferencia 540 A Kis Organon és Sztanyiszlavszkij módszere 542 Sztanyiszlavszkij és Brecht 545 Dialektika a színházban (1951-1956) (Fordította Imre Katalin) A Katzgraben-jegyzetekből 549 Politika a színházban 549 A pozitív hős 550 Epikus színház 551 Parasztközönség 553 Epikus színház 555 [Hogyan kell Moliére-t játszani?] 556 A megfélemlítő klasszicitás 557 Dialektika a színházban 560 Néhány tévedés a Berliner Ensemble játékmódjáról 574 Jegyzetek a színház dialektikájáról 593 [Epikus és dialektikus színház] 597 Visszatükrözheti-e a színház a mai világot? 600 A szocialista realizmusról 603 [Beszéd az írókongresszuson] 606 [A színház feladatai] 607 Werner Hecht: Jegyzetek 608
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 990 Ft

A termék megvásárlásával

999 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó magvető kiadó
Kiadás éve1969
Oldalak száma:628
Súly500 gr
ISBN2399958311640
ÁrukódSL#2111267500
Kötéskeménytábla, védőborító

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 9 990 Ft

A termék megvásárlásával

999 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Robert Greene: The 48 Laws of PowerRobert Greene: The 48 Laws of Power