Reklámjogi és reklámetikai kézikönyv

közgazdasági és jogi kiadó  | 1998  | papír / puha kötés  |  236 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Előszó 9 Reklámjog Bevezetés 15 A magyar reklámjog történeti áttekintése 17 A tisztességtelen versenyről szóló 1923: V. törvénycikk és a kapcsolódó jogszabályok 17 A törvény előzményei 17 A törvény szerkezete és általános rendelkezései 18 A szédelgő feldicsérésre (reklámszédelgésre) vonatkozó törvényi rendelkezések 20 A szédelgő feldicsérésre (reklámszédelgésre) vonatkozó ítélkezési gyakorlat 22 A szédelgő feldicsérés vétsége 22 A címerhasználatra vonatkozó rendelkezések 23 A törvény hatálybaléptetése és végrehajtása 24 Az üzleti hirdetések korlátozásáról és a tisztességtelen versenyről szóló 1923: V. törvénycikk módosításáról szóló 1933. XVII. törvénycikk 24 Az 1933: XVII. törvénycikk hatálybaléptetése és végrehajtása 26 A törvényi szabályozás utóélete (A Polgári Törvénykönyv hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1960. évi 11. tvr.) 27 A belföldi reklám- és hirdetési tevékenységről szóló 12/1972. (IV. 5.) BkM rendelet 28 A rendelet előzményei 28 A reklám- és hirdetési tevékenység végzésére jogosultak körét meghatározó rendelkezések 31 A reklám és a hirdetés fogalmát meghatározó és a közterületi reklámra vonatkozó rendelkezések 33 A reklám- és hirdetési tevékenység folytatására vonatkozó szabályok 36 A reklám és hirdetés közzétételére, valamint a felelősség megállapítására vonatkozó szabályok 37 A jogellenes reklámokkal és hirdetésekkel kapcsolatban eljáró hatóságok és az eljárási szabályok 41 A rendelet hatályon kívül helyezése 44 A belkereskedelemről szóló 1978. évi I. törvény 44 A kereskedelmi jogi szabályozás kialakulása és a törvény előzményei 44 A törvény reklámtevékenységgel kapcsolatos rendelkezései 46 A törvényben meghatározott reklámtilalmakra vonatkozó ítélkezési gyakorlat 48 A tisztességtelen gazdasági tevékenység tilalmáról szóló 1984. évi IV. törvény 51 A törvény előzményei 51 Az új törvényi szabályozás indokai 52 A törvényi szabályozás célja és jellege 54 A törvény általános rendelkezései és a tisztességtelen verseny tilalma 55 A fogyasztók megtévesztésének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezések 56 A törvényben meghatározott jogkövetkezmények és az igények érvényesítésének rendje 57 A törvény jellemzőinek összefoglalása 60 A tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról szóló 1990. évi LXXXVI. törvény 62 A törvényi szabályozás indokai és jellege 62 Az új törvény indokai és jellege 62 A törvény általános rendelkezései és a tisztességtelen verseny tilalma 64 A fogyasztók megtévesztésének tilalma 65 A jogkövetkezmények és az igények érvényesítése 66 A hatályos magyar reklámjog 70 Reklámjogi rendelkezéseket tartalmazó jogszabályok 70 A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény reklámjogi vonatkozásai és alkalmazásának viszonya a reklámtörvény rendelkezéseivel 72 A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény reklámjogi vonatkozásai 75 A szabadtéri (közterületi) reklámokra vonatkozó jogszabályi előírások 79 A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény szerkezete és jellege 83 A reklámtörvény részei 83 A reklámtörvényben meghatározott szabályozás jellege 84 A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény rendelkezései 85 Az általános rendelkezések 85 Az általános reklámtilalmak és reklámkorlátozások 92 Az egyes áruk reklámozására vonatkozó tilalmak és korlátozások 100 A felelősség megállapításának szabályai 113 A reklámfelügyeleti eljárás 114 A reklám morális-etikai szabályozásának szükségessége 121 Etikai alapfogalmak 122 A jog és az erkölcs viszonya 123 A reklámetika - mint szaketika - szükségessége 126 A reklám morális-etikai szabályozásának eszköztára 128 Az erkölcsi szabályozás úgynevezett külső eszközei 128 A reklámélet önszabályozásának főbb eszközei 132 A Magyar Reklámetikai Kódex. A magyar reklámipar - szakmai szervezeteinek közös - egységes etikai kódexe 137 Nemzetközi Reklámetikai Kódex - mint forrás 137 Magyar Reklámetikai Kódex 1981 - a kezdetek 137 Magyar Reklámetikai Kódex 1991 - a rendszerváltás után 139 Magyar Reklámetikai Kódex 1997 a reklámtörvény hatályba lépése után 140 A Kódex jelentősége 142 A Kódex újszerűsége 143 Etikai Bizottságok a magyar rekláméletben. Az MRSZ Etikai Bizottsága 145 Az ÖRT ad hoc etikai bizottságai 148 Az MRSZ Etikai Bizottsága 148 Az ÖRT ad hoc etikai bizottságai 151 Tallózás az utolsó évek reklámetikai esetei: kérdőjelei, határesetei, problémái és vétségei között 153 Félreérthető, félrevezető, megtévesztő reklámok 153 Reklámötlet utánzása 155 Hogyan válnak logikai hibák, pontatlanságok etikai vétséggé? 156 Gyerekeket és fiatalkorúakat érintő reklámok 158 Az egészségvédelemmel kapcsolatos reklámetikai esetek 160 Az erotika, a szexualitás, az emberi test öncélú, esetleg a jóízlés határain túllépő ábrázolása 163 Életérzésbeli, értékrendbeli torzulások 166 Diszkrimináció a reklámban 167 Mellékletek A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény 171 24/1997. (VII. 14.) NM rendelet az embergyógyászatban használatos gyógyszerek, illetve a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények reklámozásáról és ismertetéséről 180 Magyar Reklámetikai Kódex 1997 184 A Magyar Reklámszövetség Etikai Bizottságának ügyrendje 192 Az Önszabályozó Reklám Testület Etikai ad hoc Bizottságának eljárási szabályzata 195 A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) A Hirdetési Gyakorlat Nemzetközi Kódexe 200 A Gyógyszer-kommunikáció Etikai Kódexe 203 A Magyar Dohányipari Szövetség és a magyarországi cigerettaértékesítés egyéb szereplői által megkötött, a cigaretta értékesítésére és reklámozására vonatkozó önszabályozó megállapodás 216 A Magyar Sörgyártók Szövetsége Reklámetikai Kódexe 223 Az MTM-SBS Televízió Rt. reklámtevékenységének szabályai 227
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 990 Ft

A termék megvásárlásával

99 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
foltos borító
Kiadó közgazdasági és jogi kiadó
Kiadás éve1998
Oldalak száma:236
Súly200 gr
ISBN2399955239947
ÁrukódSL#2110945208
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 990 Ft

A termék megvásárlásával

99 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Jamie Kern Lima: Te magad vagy a csodaJamie Kern Lima: Te magad vagy a csoda