Neveléstörténet III. (Juhász Gyula Tanárképző Főiskola)

jgytf kiadó  | 1992  | papír / puha kötés  |  224 oldal

Libri Antikvárium
Ismertető: TARTALOM A pedagógia elméletének és gyakorlatának története a századfordulóig A pozitivizmus hatása a pedagógiai gondolkodásra 9 August Comte 10 Herbert Spencer 12 Alexander Bain 15 Az "életfilozófia" 18 A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer 18 Friedrich Nietzsche kultúrkritikája 20 "Élet" és "Cselekvés" gondolata Bergson filozófiájában 23 Keresztény szociális és népnevelési törekvések 26 Don Bosco pedagógiája 26 További gyermekvédelmi-szociális törekvések 30 A századvég tömegmozgalmainak hatása 31 Egyetemes pedagógiatörténet a századfordulótól 35 Új pedagógiai és pszichológiai törekvések A pragmatizmus nevelésfelfogása 36 A gyermektanulmány 41 A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig A radikális neveléskritika tárgya a hagyományos iskola 50 A művészetpedagógiai irányzat 52 A "New School", a reformpedagógia első iskolamodellje 54 Természettudományos, biológiai-antropológiai koncepciók 57 A reformpedagógia fejlődésének második szakasza 63 A Waldorf-pedagógia 64 Az amerikai reformpedagógia néhány jellegzetes iskolakoncepciója 69 A Jena-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise 71 Az elméleti pedagógia főbb irányzatai 74 Kultúrpedagógia 75 A szociálpedagógiai irányzat 83 Foerster morálpedagógiája 93 Az állampolgári nevelés 96 A munkaiskola 97 A nagy pszichológiai iskolák hatása 109 A gyermek és ifjúkor fejlődéslélektana 118 A pedagógiai lélektan megszületése 120 Magyar neveléstörténet 122 Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában 122 Népoktatás 122 Középfokú oktatás 125 Felsőoktatás 126 Pedagógia és iskoláztatás 127 A népoktatási törvény 128 A népoktatás alakulása 1868-tól 1918-ig 130 A középiskolák fejlődése 135 Felsőoktatás, tanárképzés 137 A magyar gyermektanulmányi mozgalom 140 Nagy László pedagógiája 142 Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején 145 A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig 149 A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája" 150 A kolozsvári-szegedi egyetem pedagógusai 168 A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája" 176 Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919-1945 között 184 Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években 185 A harmincas-negyvenes évek nevelésügye 198 Reformpedagógiai irányzatok hazánkban 201 Az 1945 utáni magyar iskoláztatás történetének vázlata 206 Harc az iskoláért 206 A "szocialista" iskola 211 Felhasznált irodalom és javasolt olvasmányok 214
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 490 Ft

A termék megvásárlásával

149 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Saját képekkel (állapotfotó). Vigyázva olvasott példány. Ismertető/ízelítő: "Belelapozás". Pici kopásokkal (ld.borítókép).
Kiadó jgytf kiadó
Kiadás éve1992
Oldalak száma:224
Súly360 gr
ISBN2399989445017
ÁrukódSL#2109393462
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 490 Ft

A termék megvásárlásával

149 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Dr. Csernus Imre: A magyarDr. Csernus Imre: A magyar