Hogyan neveljünk demokráciára? MEGJELENT 2005 - A DEMOKRÁCIÁRA NEVELÉS EURÓPAI ÉVE ALKALMÁBÓL

országos közoktatási intézet  | 2005  | papír / puha kötés  |  172 oldal

Libri Antikvárium
SZERZŐ Szabó Ildikó Mihály Ottó Horváth H. Attila Stefány Judit Vass Vilmos Csernyus László Don Rowe Ted Huddleston SZERKESZTŐ Falus Katalin Jakab György Vajnai Viktória FÜLSZÖVEG Az Európa Tanács 1997-ben meghirdetett Demokratikus Állampolgárságra Nevelés Programjának céljai közt szerepelt, hogy definiálja a demokratikus állampolgárságra nevelés fogalmát, megnevezze a szükséges alapkészségeket, módot találjon arra, hogy segítse a fiatalokat ezek elsajátításában, és hogy motiválja a döntéshozókat a program tartalmainak oktatáspolitikai prioritásként való kezelésére. A 2004-ben véget ért program eredményeinek minél szélesebb körű terjesztését, a létrejött szakmai tudós megosztását tűzte ki céljául az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága, amikor a 2005-ös évet ,,Az állampolgárságra nevelés európai évének" nyilvánította. E cél megvalósítását szeretnénk kötetünk kiadósával is segíteni. A kötettel azt szeretnénk bemutatni, hogy léteznek olyan programok, tréningek, viszonyrendszerek, amelyek segítségével működtethető az aktív állampolgárrá történő nevelés. Az első nagyobb fejezetben a számunkra példa értékű angol tapasztalatokat ismertetjük. A második fejezet az állampolgári nevelés hazai és nemzetközi lehetőségeivel és nehézségeivel foglalkozik. Az utolsó fejezetben pedig az Országos Közoktatási Intézetben folytatott tananyagfejlesztői munkánkat mutatjuk be. Vissza TARTALOM Bevezető 7 I. Hogyan nevelnek állampolgárokat egy demokratikus hagyományokkal rendelkező országban? 5 Prof. Bemard Crick: Társadalomismeret oktatás és a demokráciára nevelés az oktatásban. Az angol oktatási kormányzat társadalomismereti tanácsadó-testületének jelentése 1998. 11 Ted Huddleston - Don Rowe: Állampolgárságra és demokráciára nevelés az angol iskolákban. Ajánlások egy új tantárgy bevezetéséhez 24 Gyakorlati példák a Citizenship Foundation műhelyéből 34 Jakab György: Moduláris jelenismereti tantárgy Angliában. Általános tanulmányok (General Studies) 52 II. Az állampolgári nevelés lehetőségeiről 62 Mihály Ottó: Az EU-dimenzió: tantervek, programok és az adaptáció lehetőségei. Az adaptáció elméleti, módszertani problémái 6í Horváth H. Attila - Vass Vilmos: Az európai oktatási programok hazai adaptációs lehetőségei 77 Falus Katalin - Jakab György: Változatok adaptációra 87 Szabó Ildikó - Falus Katalin: Politikai szocializáció közép-európai módra. A magyar sajátosságok 101 III. Hogyan nevelünk állampolgárokat egy demokratikus hagyományokkal kevésbé rendelkező országban 117 Falus Katalin - Jakab György: Bevezetés az Országos Közoktatási Intézetben fejlesztett tananyagokhoz 115 Falus Katalin: Civil társadalom 125 Csernyus László: A család (fogalma, funkciói, konfliktuskezelés a családban) 144 Stefány Judit: Fogalmi tisztázás 1. - társadalmi alapfogalmak 150 Stefány Judit: Jog az élethez? Az abortusz 156 Vajnai Viktória: Ókori római játékok - valóságshow-k 170
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 6 890 Ft

A termék megvásárlásával

689 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó országos közoktatási intézet
Kiadás éve2005
Oldalak száma:172
Súly300 gr
ISBN2310013907714
ÁrukódSL#2112334870
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 6 890 Ft

A termék megvásárlásával

689 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Sarah Beth Durst: Bűbájok boltjaSarah Beth Durst: Bűbájok boltja