Egészségtan 1.o.

debrecen  | 1994  | papír / puha kötés  |  70 oldal

Libri Antikvárium
tantárgy:Környezetismeret évfolyam:1. A tankönyvjegyzéken nem szerepel. A könyv az Ember és társadalom, az Ember és természet valamint az Életvitel és gyakorlati ismeretek műveltségi területekről Az ember társas lény, A család, Testünk és életműködéseink, Egészségtan részműveltségi területek anyagát foglalja magába. Célja: a komplex szemléletű testi, lelki, szellemi, szociális egészségnevelés, olyan megelőző szemlélet kialakítása a tanulókban, amely az egészség megőrzésére és a károsodások megelőzésére, a káros szenvedélyektől való teljes tartózkodásra irányul. A munkafüzet három nagy témaköre: 1. egészséges életmódra nevelés, 2. családi életre nevelés, 3. önismereti nevelés. Mindhárom témakör elősegíti a személyiség harmonikus fejlesztését, sokoldalú kibontakozását, valamint a helyes szokások kialakítását. Nemcsak a tanulók tudásanyagát növeli, hanem érzelmi-értelmi hatásokra építő gyakorlataival, játékos feladataival a gyermekekben rejlő lehetőségek, képességek kibontakoztatására is törekszik. Az egészséges életmódra nevelés jól illeszkedik a mentálhigiénés programba. Célja a preventív szemlélet kialakítása és formálása, a helyes szokásrendszerek kiépítése s annak gyakorlati alkalmazása. Ebben a témakörben kiemelten foglalkozunk a személyi higiénével. Az órákat megannyi játékos elem színezi, miközben a tisztálkodásról, fogápolásról, az egészséges öltözködésről és a napirendről, a helyes étrendről vagy éppen a környezetvédelemről beszélnek. Mindezzel a közvetett egészségnevelés a családokra is kiterjed, amelyben az igényeket éppen a tanulók keltik fel és tartják ébren. A családi életre nevelés vezérfonala a szeretetre nevelés, és a másokra odafigyelő magatartásforma kialakítása. Ennek során egy sor pszichikai tulajdonság fejlesztésére kerül sor, pl.: empátia, türelem, megértés, megbecsülés, tolerancia. Itt foglalkozunk a döntéshozás előkészítésével. A döntési alternatívák felismertetésénél a gyerekek szerepjátékokkal jelenítik meg a különböző problémahelyzeteket. Az önismereti nevelés a pozitív énkép kialakítását célozza meg. Önmagunk megismerése, testi-lelki tulajdonságaink tisztán látása és elfogadása segíti a helyes döntések előkészítését, az értékrend kialakítását is. Az "Önmagamról" című gondolati egységben foglalkozik a munkafüzet testünk felépítésével, megismerésével. Az anatómiai ismeretekre támaszkodik a szervezetünkben lejátszódó életfunkciók megértetésénél. Megérteti a tanulókkal, hogy miért kell helyesen táplálkozni; miért kell edzeni testünket; miért kell az iskolapadban helyesen ülni. A szerző vállalkozott a tantárgy értékelésének kidolgozására is. Minden tananyagrészre vonatkozóan megadja az írásbeli értékelés lehetséges szempontjait a jól megfelelt, megfelelt, nem felelt meg minősítésekkel. Az értékelés szempontja többnyire az, hogy a gyerek el tudja-e játszani, felismeri-e, ki tudja-e válogatni, mérni, csoportosítani az adott dolgot. A heti egy órában történő felhasználáshoz tanmenetjavaslat jelent meg.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 490 Ft

A termék megvásárlásával

349 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó debrecen
Kiadás éve1994
Oldalak száma:70
Súly200 gr
ISBN0489004012354
ÁrukódSL#2105048697
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 490 Ft

A termék megvásárlásával

349 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Náray Tamás: Barbara - Az esélyNáray Tamás: Barbara - Az esély