Drámajátékok - Bevezetés a drámapedagógiába

helikon kiadó  | 2001  | kemény kötés  |  333 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG E könyv első változata - a visszajelzések szerint - sokakakt segített hozzá az első drámajátékos lépések megtételéhez. Mostani formájában, kibővítve, húsz évet fog át az életemből, s személyes szakmai kalandom dokumentumává lett az ezredfordulóra. Első fejezeteiből látható, hogyan is kezdődött nálunk a legújabb kori hídverés színjáték és nevelés között, s hogy milyen problémákkal küszködtünk, milyen stílusban dolgoztunk eleinte. Utolsó fejezetei pedig már abban az időben íródtak, amikor a drámapedagógia ismertté és elismertté lett Magyarországon is, mi több, hivatalosan használható módszerré vált a közoktatásban és a nevelőképzés sok intézményében is. S bár ma is kezdők számára hasznos igazán, segítséget adhat a menet közben elbizonytalanodóknak is. Számomra soha nem egy technika vagy egy drámaforma tökéletes kivitelezése volt a fontos, hanem az élő emberi pillanat, a jelen idejű találkozás létrehozása és teljes megélése. Soha nem egy szabálynak való megfelelés vezetett, hanem a kifejezés izgalma csalt előre. Egy drámatanár a helyzetfelismerésben s a játszók helyzetbe hozásában erős igazán. Végül is az számít, miként lehet egy helyzetet, egy figurát, egy művet vagy akár egy problémát arrar használni, hogy annak ürügyén, annak játékos, gyakorlati elemzése során megtanítsunk, megértessünk és megéreztessünk valamit a világból s az élő emberi közösség semmihez nem hasonlítható jelenségeiből. Vissza TARTALOM Előszó a negyedik kiadáshoz 7 Bevezető 9 Érzékszervi finomítás 15 Látás 21 Hallás 30 Ízlelés 32 Szaglás 33 Tapintás 34 Megőrzés és újrateremtés 35 Emlék és fantázia 37 Vituális, motorikus, verbális emlékezet edzése 37 Fantáziajátékok 40 Bevezető játékok kicsinyeknek 41 Fantáziajátékok nagyobbaknak 42 Ritmusjátékok 45 Ritmusérzék finomítása kicsiknél 45 Kicsiknek 49 Nagyoknak 50 Ügyességi játékok 50 Térhasználat, tájékozódás 54 A tér anyaga 57 Helyzetfelismerés és döntés 60 Utánzó játékok alapfokon 61 Utánzó játékok, gyakorlatok kicsinyeknek 62 Alapozó játékok nagyobbaknak és felnőtteknek 63 Még néhány gyakorlat 64 Erőgyűjtés és figyelem-összpontosítás 67 Bemelegítő játékok kisebbeknek 70 Önérzékelés és partnerészlelés 74 Testhelyzet-megfigyelő gyakorlatok 74 Testmozgást megfigyelő gyakorlatok 75 Bemelegítő gyakorlatok nagyobbaknak 75 Lazítás és feszítés 78 Gyerekekkel 78 Általános lazító gyakorlatok 79 Légzés, hangadás, kiejtés - előgyakorlatok 81 Koncentrációs játékok 86 Kapcsolatteremtés és bizalom 89 Néhány játék gyerekeknek 89 Serdülőknek vagy idősebbeknek 90 "Vakjátékok" 93 Koncentrációs és csoportdinamikai gyakorlatok 94 Üzenetváltás 97 Üzenetek - szavak nélkül 99 Arcjáték 100 Tekintet 101 Gesztusok 103 Testtartás 104 Távolságtartás 105 "Emblémák" 106 Rejtett üzenetek 107 Összetett kommunikációs játékok 108 Kicsiknek 108 Tizenegy-tizenkét éves kortól 109 Nagyoknak 110 Mindenkinek 114 Rögtönzés 117 Indítás 120 Az indítás gyakorlatai 120 Légy jelen! 122 Történetek a rongyoszsákból 122 Tartsd a szabályokat! 123 Szólalj meg! 128 A kreativitás és a spontán beszédkészség fejlesztése 134 A beszédre késztetés játékai 136 Abba ne hagyd! 136 Ne nézz ki! - Tartsd a kapcsolatot! 141 Gyerekeknek szóló gyakorlat 142 Felnőtteknek szóló gyakorlat 143 Ügyelj a térre! 145 Építsd a cselekményt! 146 Diaképek 147 Körmesék minden változatban 147 Reklámkészítés 150 A gyors reakció előhívása 151 Tulajdonságok 154 Ne hazudj! 155 Sűríts! 157 Közös dramatizálás 159 Mesék és játékok 162 Ezópus: A róka és a szőlőfürt 162 Két kecske találkozott egy pallón 163 Grimm: Lusta Henrik 165 A rest leány 169 A kiskondás 172 A közös dramatizálás fázisai 175 A "mintha" birodalma 179 Szerepek, játékok, szerepjátékok 181 A dramatikus játék a játékok sorában 183 A dramatikus viselkedés alakulása 186 A dramatikus viselkedés repertoárja 189 Nyilvánosság előtt? 191 A drámajátékok vezetése 194 Alkalmazott drámajátékok 197 Kultúrtörténeti délutánok 199 Feljegyzések az Erdélyi utcából 199 Életjátékok az osztályfőnöki órákra 213 Harmadik osztály 215 Negyedik osztály 216 Ötödik osztály 217 Hatodik osztály 218 Hetedik osztály 219 Nyolcadik osztály 220 Drámaépítés improvizációval 223 A kollektív dráma születése 225 Aki bújt, aki nem (forgatókönyv) 231 Felnőttek között 248 Bevezető játékok 250 Vitaindító szerepjátékok - szociodráma 252 Drámajáték az iskolában 259 A drámajátékok alkalmazása során felállítható általános követelmények 261 A pedagógus mint rendező 275 A képzésekről 278 Produkció nélkül vagy produkcióval? 279 Színházi nevelés? 280 Produkciókészítés és nevelőmunka 282 A közvetítés vállalása 283 Úton 287 A találkozás tanítása, avagy színház és dráma a nevelésben 289 Világkonferencia Ausztráliában. Dráma - színház - nevelés, 1995 296 "Néphagyomány és drámapedagógia avagy kézfogás a keresztúton" 299 Közel Afrikához. III. IDEA Világkonferencia, 1998, Kenya, Kisumu 311 Felhasznált irodalom 314 Irodalomjegyzék 315 Irodalomjegyzék az 1983-1993 között megjelent művekről 320 Játékgyűjtemények (1983-1993) 323 Válogatás az 1993-1999 között megjelent könyvekből 324
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 8 390 Ft

A termék megvásárlásával

839 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó helikon kiadó
Kiadás éve2001
Oldalak száma:333
Súly300 gr
ISBN2310012818530
ÁrukódSL#2112401670
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 8 390 Ft

A termék megvásárlásával

839 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Laura Wood: MegigézveLaura Wood: Megigézve