Az adhatás gyönyörűsége - Pedagógiai metodikák

debrecen  | 1998  | papír / puha kötés  |  179 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM A tanítók dícsérete 3 A műveltség stabilizáló tényező 3 Az adhatás gyönyörűsége 6 Kompetenciára törekvés 8 Ha azt akarod, hogy soha el ne felejtsenek, nevelj gyereket 10 Minden boldogság bátorságból és munkából fakad 12 Oázisuk az iskola 14 Metodikák 16 Innováció a tanítóképzésben 16 Innovációs koncepciónk és gyakorlatunk 16 Továbbképzési rendszerünk 19 A szakvezetők differenciált képzése és továbbképzése 20 Összegzés gyanánt 24 Epilógus 24 A pedagógusszerep változása 25 Gyermekközpontú programok 32 A demokratikus fegyelmezés 36 A megfigyelés és az információszerzés 39 Tanulási központok az osztályteremben 42 A családokkal való kommunikáció 45 Kommunikáció az osztályban 47 Hozzászólás és csend 47 Az igazságosság 47 Nyelvi normák 48 Magánélet 49 "Egyszerűen elvesztették a fejüket" 49 A képességfejlesztés pedagógiai kérdései 54 Emberi teljesség 54 Képesség 55 A képességfejlesztés analitikus útja 55 A képességfejlesztés szintetikus útja 56 Szükséglet 56 A tanulás mint individuális tevékenységi forma 57 A differenciálás pedagógiai funkciója 57 Tevékenység 59 Nevelési eredmény 59 A teljesítmény 60 Alkalmazkodási zavarok az iskolában 62 Lecke és tudatlanság 63 Kert és nevelés 66 Hátrányos helyzetű, beilleszkedési, tanulási zavarokkal küzdő gyermekek 75 Siker mindenkinek 75 A kognitív viselkedésterápia 81 A kritikai gondolkodás 83 Osztályfőnök a mai iskolában 86 Az osztályfőnöki szerep 86 Főnök-e az osztályfőnök? 88 Az osztályfőnöki munka szuverenitása és meghatározottsága 91 Az osztályfőnök szerepvállalása az iskola humanizálásában 96 Az osztályfőnöki munka mint a pedagógiai vezetés sajátos területe 106 A szakmai munkaközösségek 108 hatékony működés 108 Ösztönző hatás 112 Sikeres munkaközösségvezetés 114 Ajánlott feladatok munkaközösségvezetőknek 118 Külföldi tapasztalatok 119 Hollandiai képek 119 A pedagógiai gyakorlat fríz földről nézve 124 Tanítóképző főiskolák Hollandiában 126 Általános tájékoztató 126 Az általános iskola - amire a tanítóképző intézmények felkészítik a pedagógusokat 128 A Marnix Akadémiáról általában 129 A tanterv 130 Iskolai tapasztalat és tanítási gyakorlat 134 Választható programok 135 Továbbképzés 135 A tanítás elmélete 136 Burgerlandi magyar nyelvosktatás 137 Burgerlandi magyar könyvtárak, kiadványok 139 Burgerlandi Magyar Kulturális Egyesület 141 Nem scolae, sed vitae 143 Debrecentől Székelyudvarhelyig 145 A tanítóképző első évtizedei (1927-1948) 147 Tanítóképző és pedagógiai intézet 149 Változások a képzés tartalmában és szerkezetében 149 Képek 151 A Kézdivásárhelyi Bod Péter Tanítóképzőből 151 A Jenaplan napjainkban 155 A jenaplan iskolai alapelvei 155 Az iskola struktúrája 155 A világ megismerése 158 Idő és tér a jenaplan iskoláiban 159 Ritmus és szabadság 165 Párbeszéd 168
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Képgarancia, saját kép.
Kiadó debrecen
Kiadás éve1998
Oldalak száma:179
Súly200 gr
ISBN2399985680764
ÁrukódSL#2110701225
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 890 Ft

A termék megvásárlásával

89 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Náray Tamás: Barbara - Az esélyNáray Tamás: Barbara - Az esély