A tehetséges tanulók integrált és differenciált fejlesztésének eredményei egy kutatás tükrében

didakt kiadó  | 2013  | papír / puha kötés  |  202 oldal

Libri Antikvárium
Az ezredfordulótól kezdve a pedagógiai szakirodalomban és az iskolai gyakorlatban is elterjedt az a nézet, hogy a fejlesztő munka során a tehetséges tanuló is maradjon véletlenszerű, heterogén csoportban, úgynevezett ,,normál" osztályokban, természetes szervezeti formában. A korábbiakban nem végeztek a háttértényezőkre alapuló hatásvizsgálatokat a ,,normál" osztályokban (véletlenszerű, heterogén csoportok) folyó tehetséggondozással kapcsolatban. Az általunk kidolgozott oktatási segédanyag ezt a hiányt igyekszik pótolni. Kutatásunk fő célja általános iskolás felső tagozatos tehetséges gyerekek fejlődésének összehasonlítása ,,normál", illetve ,,válogatott" osztályokban. Ennek során a véletlenszerű, heterogén csoportok eredményeit összevetjük a ,,válogatott" osztályok (relatíve homogén csoport) pszichológiai hatásvizsgálati kimeneteleivel. Az oktatási segédanyag első részében a kutatás elméleti hátterét mutatjuk be az úgynevezett 3D (description, discovery és development) szellemében (Gyarmathy, 1994). A tehetség fogalmát a többtényezős tehetségkoncepciókon, felfogásokon át a tehetségmodellekkel bezárólag vázoljuk, külön jelezve azokat a területeket, ahol vizsgálódásainkat végeztük. A tehetségek felfedezését, azonosítását csak a teljesség miatt említjük meg röviden, mert ez a komponens nem tartozik szorosan az oktatási segédanyag témájához. Ezt követően a témánk szempontjából leglényegesebb részre, a tehetségesek fejlesztésének bemutatására térünk rá. A tehetségesek fejlesztésén belül legelőször a tehetségfejlesztés három - gazdagítás, gyorsítás, differenciált fejlesztés - alappillérét ismertetjük, majd a magyarországi tehetségfejlesztő programokról adunk áttekintést. Érintjük az iskolai programokat, kiemelten az Arany János Tehetséggondozó Programot. Vázoljuk, hogy milyen tendenciák figyelhetők meg a magyar tehetségfejlesztő programokban, és végül adunk egy európai kitekintést. A segédanyag második része az általunk végzett longitudinális vizsgálat eredményeit és azok értelmezését tartalmazza. Itt vetjük össze a véletlenszerű, heterogén és a relatíve homogén csoportok eredményeit, és vonunk le következtetéseket.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 8 750 Ft

A termék megvásárlásával

875 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:hibátlan, olvasatlan példány
Kiadó didakt kiadó
Kiadás éve2013
Oldalak száma:202
Súly100 gr
ISBN0359001261775
ÁrukódSL#2106426158
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 8 750 Ft

A termék megvásárlásával

875 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Hayley Phelan: Like MeHayley Phelan: Like Me