Dr. Elisa Medhus, Szolláth Mihály (szerk.), Farkas Eszter (ford.)

A jó szülő kézikönyve - Hogyan neveljünk önállóan gondolkodó gyermeket? (A belülről vezérelt gyermek nevelésének hét módszere: A helyes családi környezet megteremtése / egészséges belső dialógusának megteremtése / ösztönö

édesvíz kiadó  | 2011  | cérnafűzött, keménytáblás  |  297 oldal

Libri Antikvárium
Fülszöveg A helyzet az, hogy gyermekeink szabad lelkű, belülről vezérelt, önállóan gondolkodó lénynek születnek. Nekünk, szülőknek mindössze annyit kell tennünk, hogy tiszteletre tanítjuk őket mások és a környezetük iránt ahelyett, hogy erőszakos irányítással a társadalomnak tetsző életmódra kényszerítenénk őket. Ehelyett azonban általában azt tanítjuk nekik, hogy mások helyeslése és elismerése szerint alakítsák a döntéseiket. Egy belülről vezérelt gyermek belső viszonyítási pontjával, az ész erejével vizsgálja meg döntése minden lehetséges következményét. Körültekintően mérlegeli a kérdést, és nem azért dönt, hogy megnőjön mások szemében, hanem mert meggyőződése, hogy neki úgy a jó. Szülőként arra kell törekednünk, hogy gyermekeink mielőbb kialakítsák ezt a belső iránytűjüket. Vezessük rá őket, hogy nem a tetteikkel, hanem a tetteiket előidéző teremtő erővel azonosak, és önértékelésük szempontjából nem a döntés következménye, hanem maga a tudatos döntéshozatal a fontos. A könyv részletesen foglalkozik olyan lényeges, minden szülőt foglalkoztató kérdésekkel, mint a modernkori szépségideál és a serdülők testképe, a drog- és alkoholproblémák, a szexualitás, a számítógép és más technikai vívmányok uralma életünkben, a fogyasztói társadalom torz értékrendszere és a mindent elborító versenyszellem. A kötet második része ábécérendbe szedi azokat a speciális helyzeteket, amelyekkel többé-kevésbé minden szülőnek szembe kell néznie és meg kell birkóznia: segít megérteni az okokat és a problémák kezelésének helyes módjait. Nekünk mindössze annyit kell tennünk, hogy igyekezzünk mindnyájan minden nap megtenni minden tőlünk telhetőt, miközben egy percre se felejtsük el, szavaink és tetteink milyen mély nyomot hagynak gyermekeinkben! Tartalom Ajánlás 9 Köszönetnyilvánítás 11 Alapozás Bevezetés 15 Miről szól a könyv? 15 A belülről vezérelt gyermek öt alaptulajdonsága 18 A belső/külső vezérlés közötti különbség 23 játékterv A belülről vezérelt gyermek nevelésének hét módszere Egy - A helyes családi környezet megteremtése 31 Szüntessük meg a külső vezérlést támogató elemeket! 31 Néhány szó a testvérek befolyásáról 56 A családi identitás jelentősége 60 Kettő - A gyermek egészséges belső dialógusának megteremtése 62 Az önvizsgálat nyolc módszere 62 Az egészségtelen belső párbeszéd megszakítása 77 Szembesítsük őket egészségtelen belső párbeszédükkel! 78 Segítsünk, hogy kiheverjék az igazság felismerésének hatásait! 79 Segítsünk, hogy őszinte, egészséges belső párbeszéddel rátaláljanak a megoldásra! 80 Mutassunk példát a becsületességre! 80 Három - Gyermekeink ösztönös megérzésének fejlesztése 82 Mutassunk példát megérzésünk használatára! 83 Bátorítsuk megérzéseik követésére gyermekeinket! 83 A megérzés erősítésének módszerei 83 Játékok a megérzéssel 85 Intuíciós napló 85 Az intuíciós jelek helyes értelmezése 85 Négy - Empátiára nevelés 87 A ,,jótékony önzés" működése 89 Az ,,empátiatriád" és a megértés 89 Empátia fejlesztése közhasznú tevékenységgel 91 Empátia fejlesztése belső párbeszéd segítségével 92 Empátia fejlesztése szerepjátékkal 94 Empátia fejlesztése ,,én-üzenetekkel" 95 Mutassunk példát az empátiára! 96 Ne ítéljük el a szegényeket! 97 Öt - Fegyelmezés a belső vezérlés szolgálatában 98 Hogyan fegyelmezzünk a belső vezérlés elősegítése érdekében? 98 A belső vezérlést fejlesztő fegyelem tizenkét alapkövetelménye 100 Nyolc fegyelmezési módszer a belső vezérlés erősítésére 117 Hat - Segítsünk, hogy magukra találjanak a kudarc után! 131 Beszéljük meg hibáinkat a gyermekeinkkel! 133 Ne büntessünk eltiltással! 133 Osszuk meg hibáink tanulságait! 134 A meghiúsult kísérlet értéke 134 Nem a tökéletesség, hanem az egyéni eredmény a fontos 135 Hibaverseny 136 Borítsunk fátylat a régi kudarcokra! 136 Tanítsunk ,,kudarc-toleranciát" - ne fújjuk fel a hibákat! 137 Támogassuk a hibákat! 138 Önállóságra nevelés 138 A kudarc és az önbecsülés szétválasztása 139 Szenvedni jó 140 Hét - Gyermekeink és a külvilág hatásai 142 Drog és alkohol 142 Gyerekek közötti erőszak 146 Modern technológia 148 Zaklatott élet 151 Fogyasztói szemlélet és egyszerűség 153 Szexualitás 156 A testkép és a szépség fogalma 160 Nyertes-vesztes szemlélet és a versengés 163 Következtetés 166 Egyedi nevelési helyzetek 167 Tizenévesek szintrendszere 289 Forrásjegyzék 291
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 1 190 Ft

A termék megvásárlásával

119 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó édesvíz kiadó
Kiadás éve2011
Oldalak száma:297
Súly300 gr
ISBN2310012698668
ÁrukódSL#2112528114
Kötéscérnafűzött, keménytáblás

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 1 190 Ft

A termék megvásárlásával

119 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Steve Berry: A Medici-hagyatékSteve Berry: A Medici-hagyaték