Vállalkozáslélektan - Ifjúsági szakképzési világbanki program

budapest  | 1996  | papír / puha kötés  |  148 oldal

Libri Antikvárium
FÜLSZÖVEG A szerzők "Vállalkozáslélektan" című könyve szervesen kapcsolódik a nagy sikerű "Vállalkozástan" című tankönyvhöz. Az olvasó kezében levő jelen kiadvány kulcsot jelenthet önmagunkhoz, társas viszonyaink megértéséhez, s így komoly segítséget adhat a sikeres vállalkozáshoz. Amíg a "Vállalkozástan" tankönyv középpontjában az üzleti terv, az üzleti életre való felkészülés áll, addig e könyv a vállalkozó személyiségét vizsgálja és azt segíti sikeressé tenni. Vissza TARTALOM Bevezető 2 1. Az emberi személyiség 5 1.1. A személyiség fogalma és összetevői 6 1.2. Személyiségtípusok 7 1.3. Az önismeret 12 1.4. A személyiség alakulását befolyásoló tényezők 15 1.5. Agresszió, hatalomvágy, konformizmus, frusztráció 16 1.6. A gyűlölet, az agresszió elleni stratégia 21 1.6.1. Örömkúra-recept, örömtréning 22 1.7. Az emberi szükségletek hierarchiája 23 1.8. Teljesítő motiváció (kompetencia) 26 1.8.1. Az indulatháztartás egyensúlya 28 1.9. Gyermekkori, családi környezet 30 1.9.1. Meleg érzelmi színezetű családi légkör 31 1.9.2. Hideg érzelmi színezetű családi légkör 32 1.10. A siker-kudarc viszony 33 1.11. A hatékony vállalkozó jellemzői 34 1.11.1. Függetlenség és hatékonyság 38 1.12. Vállalkozói személyiségtípusok 39 1.13. Konfliktusmegoldó stratégiák 41 1.14. Viselkedési stílusok és szituációk 43 1.14.1. Konfliktuskezelési stílusok 49 1.15. A distressz elkerülésének stratégiája 50 1.16. Időbeosztás, időgazdálkodás 54 2. Az üzleti kapcsolatok kiépítése 57 2.1. Kapcsolatépítés 58 2.2. Emberismereti ítéletalkotás 58 2.3. Alkat és személyiség 59 2.3.1. Arctípusok 59 2.3.2. Alkati típusok 61 2.4. A vállalkozó tárgyalókészsége 63 2.4.1. Az együttműködő tárgyalás 64 2.4.2. A versengő tárgyalás 65 2.5. A bizalomszerzés stratégiája 67 2.6. Beszédkommunikáció 68 2.7. A metakommunikáció 72 2.7.1. Arckifejezés, tekintet 72 2.7.2. Testtartás, testmozgás 74 2.7.3. Gesztusok (taglejtések) 75 2.7.4. Térköz, elhelyezkedés 76 2.7.5. Szimbolikus jelek, érintkezések 76 2.8. Íráspszichológia 78 2.8.1. Írásjelek és jelentésük 78 2.8.2. Aláírás és személyiség 86 2.9. Eladási- és reklámpszichológia 89 2.9.1. Az emberi hiszékenység és befolyásolhatóság 89 2.9.2. A vásárlók és termékek (szolgáltatások) csoportosítása 91 2.9.3. A reklámkészítés szabályai 94 2.9.4. Reklámjog, reklámetika 95 Mellékletek 97 1. sz. Melléklet Önismereti teszt (Dr. Rozsgay Géza tesztje alapján) 32 kérdéses BRÉK-próba 98 Önismereti teszt (32 kérdéses BRÉK-próba) kiértékelése 104 2. sz. Melléklet A vállalkozó jellemzői 105 A vállalkozó jellemzői (3x10 meghatározásos teszt) kiértékelése 109 3. sz. Melléklet Konfliktusok kezelése (30 állításos teszt) 111 A konfliktusok kezelése (30 állításos teszt) értékelése 115 4. sz. Melléklet Magatartás stresszhelyzetben (14 feladatos teszt) 119 A magatartás stresszhelyzetben (14 feladatos teszt) kiértékelése 124 5. sz. Melléklet Emberismeret-teszt (Dr. Flamm Zsuzsa alapján) Hatdimenziós VAKTAJ-próba 127 Az emberismeret-teszt (hatdimenziós VAKTAJ-próba) kiértékelése 130 6. sz. Melléklet Vezetői hajlam-teszt 133 Pontozás 140 Értékelés 141 Irodalomjegyzék (A könyv összeállításához felhasznált irodalom) 143 Tartalom 146
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 790 Ft

A termék megvásárlásával

179 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv - aláhúzásokkal - könyvtári
Kiadó budapest
Kiadás éve1996
Oldalak száma:148
Súly300 gr
ISBN0739000532890
ÁrukódSL#2107522761
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 790 Ft

A termék megvásárlásával

179 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

A gyerekbirodalomA gyerekbirodalom