A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
Takáts Márton személyiségjegyeit alapvetően meghatározza, hogy művészcsaládból származik, szülei iparművészek, dédapja szobrász, nagyszülei festők, példaképként tisztelt nagyapja Bartha László, a hatvanas évek elismert, Ecole de Paris-hoz közelálló, lírai fél-absztrakt festője, akinek városkép iránti vonzódása, franciás szemlélete, könnyedsége, technikai bravúrja, irodalmi érdeklődése, illusztrátori működése mai napig hatással van a művészre. A gyerekszoba és az erős egyéniség lehet az oka, hogy Takáts Márton a kezdetektől fogva tökéletesen szuverén személyiségként működik - itt most annak kellene következnie, hogy - a kortárs magyar művészeti szcénában, de valójában kicsit azon kívül. Merthogy a kezdetektől fogva merte kívül helyezni magát a hazai képzőművészeti életen, nem akart trendi lenni, nem követett intellektuális divatokat, nem akart mindenáron kiállítani, ösztöndíjért pályázni, és egészen egyéni életformájához éppúgy hozzátartozott, hogy egy év alatt készült grafikáit a nyári párizsi szajna-parti képzőművészeti vásáron adta el, minthogy rajzot tanít, vagy saját örömére Keith Jarrett-et zongorázik.
Kezdő lépésként, nem kereste, körbejárta vagy megkérdőjelezte, hanem megteremtette identitását, önazonosságát. Magyarán egy önálló szellemi-virtuális világot épített fel - elsőként a grafikában, azon belül is a rézkarc médiumában, merthogy 1995-ben éppen a Képgrafika tanszéken fejezte be tanulmányait a Magyar Képzőművészeti Főiskolán. A családi elvárásokból következhetett, hogy tökéletes technikai-szakmai tudásra is törekedett, s valóban, szuverén univerzuma felépítésével párhuzamosan, 16 év kemény munkájával olyan klasszikusokkal mérhető rajzi tökélyre, sokszorosító grafikai tudásra tett szert, ami a nemzetközi piacon is párját ritkítja. A technikai tökéletesítéshez és az önmeghatározáshoz edzőmesterként a 18. század legjelentősebb rézkarcolóját, Giovanni Battista Piranesit (1720-1778) választotta, aki már a modern ember szemével látott, de kezében még benne volt a klasszikus művészet technikai tudása, s aki a ,,magas művészet", az arisztokratikus festészet helyett már a modern, populáris sokszorosított grafika műfajában működött.