Kósáné-Porkolábné-Ritoók, Kósáné Ormai-Járó-Kalmár

Neveléslélektani vizsgálatok + Fejlődéslélektani vizsgálatok (Társas kapcsolat és személyiség)

tankönyvkiadó  | 1975  | kemény kötés  |  997 oldal

Libri Antikvárium
Neveléslélektani vizsgálatok Kósáné-Porkolábné-Ritoók - Tankönyvkiadó, 1984 - 635 oldal Tankönyvi szám: 82 859 TARTALOM Bevezetés 13 Útmutató a vizsgálatok elvégzéséhez 15 Irodalom 17 Az iskola Az óvoda, az iskola és a társadalom 21 Az óvoda és az iskola szociológiája I. 26 Az óvoda és az iskola szociológiája II. 28 Az iskola élete I. (térszervezés) 30 Az iskola élete II. (tevékenységek) 33 Az iskolai tevékenységek fontossága és kedveltsége 36 Az iskola hagyományai 38 Ki hiányzik? 39 Hátrányos helyzetű gyerekek 41 Pótló foglalkozás, javító vizsga, bukás 42 Veszélyeztetett gyerekek 43 Az iskola elhagyása 44 Irodalom 46 Nevelési terv - tanterv - tankönyv 49 A család és az óvoda kapcsolata Az óvodai nevelés programjában (ÓNP) 51 Az iskola és az óvoda kapcsolata az ÓNP-ben 52 Gyermekideál az ÓNP-ben 53 Játékosság az ÓNP-ben 53 Oktatási követelmények az ÓNP-ben 54 Az óvodai oktatás pszichológiai elvei az ÓNP-ben 55 Az életkori sajátosságok az ÓNP-ben 56 Az egyéni sajátosságok figyelembevétele az ÓNP-ben 57 Az óvodai élet légköre, nevelési stílus az ÓNP-ben 57 Az iskola társadalmi kapcsolatai az általános iskolai nevelés és oktatás tervében 58 Pszichikus képességek az ÁINOT-ben 59 A társas kapcsolatok fejlesztése az ÁINOT-ben 60 A fejlődés elvének érvényesülése az ÁINOT-ben 61 Életkori sajátosságok az ÁINOT-ben 62 Az egyéni sajátosságok figyelembevétele az ÁINOT-ben 62 Oktatási követelmények az ÁINOT-ben 63 Oktatási módszerek az ÁINOT-ben 64 A pedagógusszerep az ÁINOT-ben 65 A tankönyv I. 66 A tankönyv II. 66 Az olvasókönyv 67 Kérdések a tankönyvben 69 Feladatok a tankönyvben és a munkafüzetben 69 Illusztrációk a tankönyvben 70 Irodalom 72 Az iskola és a család 74 Milyennek látják a szülők gyermekeiket? 77 A család elvárásai 78 A szülők viszonya saját nevelési stratégiájukhoz 79 A gyerekek véleménye a szülők nevelési módszereiről 80 Szülők az iskoláról 81 A szülői értekezlet 82 A családlátogatás 84 Milyen pedagógiai problémák érdeklik a szülőket? 85 Milyennek látják a pedagógusok a szülőket? 86 Irodalom 89 Az iskola és a pedagógus 91 Milyen a pedagóguspálya? 93 Hogyan lettem pedagógus? 96 Miért lettem pedagógus? 98 Felkészülés a pályára 100 Első év a pedagóguspályán 102 A pedagógusok életmódja 103 A pedagógusok életkörülményei 104 Mivel foglalkozik a pedagógus? 106 Mivel foglalkozik az igazgató? 107 A pedagógusmunka tárgyi feltételei 108 A pedagógusmunka személyi feltételei 109 Milyen az ideális nevelőtestület? 111 Milyen az ideális igazgató? 112 A nevelőtestület 113 Az igazgató 116 Az osztályfőnök 118 Az intézményes nevelés célja és az iskola társadalmi szerepe 120 A pedagógusok társadalmi helyzete 122 Az önállóság és a reformokhoz való viszony 124 Nézetek a gyermek fejlődését befolyásoló tényezőkről 125 Nézetek a tanításról 126 Nézetek a nevelésről 129 Nézetek a fegyelemről és a nevelési konfliktusról 131 Hogyan képezik tovább magukat a pedagógusok? 133 Irodalom A pedagógus A pedagógus és a gyerekek 141 Milyen az ideális pedagógus? (A tanulók szerin) 146 Milyenek a pedagógusok (A tanulók szerint) 148 A pedagógiai munka jellemzői a tanulók szerint 151 A tanítás jellemzői a tanulók szerint 154 Bizalmi személy-e a pedagógus? 155 Közös tevékenység a pedagógussal 156 A pedagógus kedveltségének szerepe nevelési eljárásainak megítélésében 157 Milyen az ideális pedagógus? (A pedagógusok szerint) 159 Milyenek a pedagógusok? (A pedagógusok szerint) 161 A tanulók visszajelentő viselkedésének hatása a tanítás sikerének megítélésére 164 Milyennek látják a pedagógusokat a szülők? 165 Milyennek látják a pedagógusokat a pszichológusok? 166 Az osztály jellemzői 167 Milyen az ideális gyerek? (A pedagógusok szerint) 169 Az óvodások jellemzői 170 A gyerekek jellemzése I. 172 A gyerkek jellemzése II. 174 A gyerekek jellemzése III. 178 Kísérleti személyiséglap 182 Mi befolyásolja a jellemzést? 193 A pedagógus tevékenysége 197 Hogyan szólítjuk a gyerekeket? 203 A pedagógus-gyerek kapcsolat kölcsönössége 204 Kontaktus a pedagógus és a gyerekek között 206 A pedagógus és a gyerekek verbális aktivitása 207 A tanítás kommunikációs stílusa 208 Az aktivitás ösztönzése 209 Az önállóság ösztönzése 210 A kreativitás ösztönzése 211 Játékosság és humor 212 Milyen érzelmek kísérik a pedagógus tevékenységét? 213 Milyen metakommunikatív és szociális technikákat alkalmaz a pedagógus? 215 A nevelői magatartás dimenziói 216 A pedagógus vezetői magatartásának változói 217 A pedagógus munkája - problémamegoldó tevékenység 219 Irányítási stílus a játékban 221 A direkt és az indirekt irányítás 222 Az integratív és a dominatív irányítás 225 A demokratikus, az autokratikus és a laissez faire irányítás I. 226 A demokratikus, az autokratikus és a laissez faire irányítás II. 228 A kognitív stílus és az irányítási mód 230 Nevelési konfliktushelyzetek 232 Irodalom 235 A közösség A közösség és tevékenysége 245 A közösségi eszmény 248 Új gyerek érkezik 250 Közösségek a gyerek életében 253 Az osztályközösség 254 A "mi" tudat 254 A közösségi megbízatás 255 A közösségi tevékenység motívumai 257 A közösségi feladatok vállalásának motívumai a pedagógus szerint 260 Együttműködés feladathelyzetben 261 Csoportmunka 263 Kooperáció vagy verseny? 264 Értékrend és kapcsolatok a közösségben 267 A közösség értékrendje 273 A közösség iránti beállítódás 277 A társas-közösségi tulajdonságok jellemzői a pedagógus szerint 280 Erkölcsi beállítódás 282 A csoport társas szerkezete 283 Az interperszonális kapcsolatok percepciója 286 A társas hatékonyság megítélése 287 A szociometriai pozíciót befolyásoló tényezők 290 Irodalom 292 Beilleszkedési nehézségek 299 A magatartási zavarok gyakorisága és jellemzői 304 Nehezen nevelhető tanulók közösségi tevékenysége 306 Játék és közös feladatvégzés 307 Társas kapcsolatok 309 A kedvezőtlen szociometriai pozíció megváltoztatása 310 Tevékenység az órán 312 Hogyan hatnak a különböző fegyelmezési formák? 313 Néhány személyiségjellemző 315 A pedagógusok véleménye a nehezen nevelhetőség okairól 318 A pedagógusok véleménye a nehezen nevelhetőség megoldási módjairól 319 Irodalom Érzelmi-motivációs tényezők A motiváció 327 Hogyan motivál a pedagógus? 332 Hogyan hat a pedagógus motiváló eljárása? 333 A motivált magatartás 335 A tanulás motívumai I. 337 A tanulás motívumai II. 339 A tanulás iránti attitűd 340 A tantárgy iránti érdeklődés 342 A tantárgy iránti attitűd 345 Szeretnek-e a gyerekek iskolába járni? 346 Mi segíti elő a tanulás iránti pozitív viszony kialakulását? (A pedagógusok és a tanulók szerint) 350 Irodalom 351 Értékelés - önértékelés 354 Hogyan értékel a pedagógus? 360 Hogyan hat az elismerés és a jutalmazás? 362 Hogyan hat az elmarasztalás és a büntetés? 363 A dicséret hatása a feladatvégzésre 365 Mire irányul az értékelés - a feladatra vagy a gyerekre? 366 Hogyan ítélik meg a gyerekek jutalmazott és büntetett társukat? 368 A büntető és nem büntető tanárok tanulóinak vélekedése a helytelen iskolai magatartásról 369 Milyen ellenőrzési formákat kedvelnek a tanulók? 370 Vélemények az osztályozásról (a tanulók) 371 Vélemények az osztályozásról (a pedagógusok) 372 Vélemények az osztályozásról (a szülők) 373 Szubjektív-e az osztályozás? 374 Az osztályozás nélküli értékelés hatása 376 Értékelések viszonya I. (a pedagógus és az osztály) 377 Értékelések viszonya II. (a pedagógus és a tanuló) 378 Énkép - énideál 379 Énkép a "tettek mezején" 381 Énkép - szociális kép 383 Irodalom 385 A tanulás A megismerési folyamatok fejlődése és fejlesztése 391 Az elsajátítási folyamat néhány jellemzője 402 Gondolkodási műveletek 404 Fogalmak és tananyagstruktúra 405 Milyenek a feladatok? 408 A tanulóképesség 410 Milyen cselekvéseket végeznek a gyerekek az órán? 411 Közlési módszerek 412 Hogyan hat a tananyag sűrítése és bővítése a tanulásra? 413 A szöveg tagolása 414 Hogyan tanulnak a gyerekek a tankönyvből? 415 Hogyan befolyásolja a tanulást a tanítás sebessége? 416 A tananyagba iktatott kérdések 418 A tanári magyarázat 419 A pedagógus kérdései 420 A gyerekek kérdései 422 Az oktatási módszerek kedveltsége a pedagógusok és a tanulók szerint 424 Hogyan ösztönzi a pedagógus az iskolán kívüli tanulást? 425 Irodalom 427 Problémafelvető oktatás - problémamegoldó tanulás 434 Feladat vagy probléma? 439 Problémahelyzetek I. 441 Problémahelyzetek II. 442 Problémaszituáció az órán 446 A gyermekek viszonya a problémaszituációhoz 447 Kreativitás a játékban 449 Mi lenne, ha...? 450 A kreativitás fejlesztése I. 451 A kreativitás fejlesztése II. 452 A kreativitás fejlesztése III. 453 Irodalom 456 Tanulási nehézségek 460 Viselkedéses tünetek 472 A tanulási nehézségek oki hátterének felderítése 474 A figyelem jellemzői 476 A munkatempó jellemzői 478 Írászavarok 479 Alak és háttér megkülönböztetése változó körülmények között 480 Alak- és formaállandóság 481 A térészlelés és a térirányok felfogása 483 Az auditív - hallott - információ felfogása és feldolgozása 486 A vizuális és auditív információk felfogása és átfordítása 488 A mozgáskoordináció fejlettsége 489 Irodalom A pályaválasztás A pályairányítás és a pályaválasztás iskolai előkészítése 497 Első program 502 Második program 510 Harmadik program 518 Pályaválasztási tájékozódó kérdőív I. 520 Munkamódra vonatkozó megfigyelési szempontgyűjtemény 526 Pályaválasztási kérdőív II. 539 Pályaválasztási kérdőív III. 548 Feladatlapok (1-4.) 554 'Tíz év múlva' 564 Az önismeret tudatosságának vizsgálata 566 Érdeklődésvizsgálat 569 A tanulók pályaválasztási-továbbtanulási célból készítendő jellemzésének szempontjai 582 Irodalom 585 Rövidítések 588 Szakkifejezések magyarul 589 Tárgymutató 595 Névmutató 605 A fotókat készítették 617 Angol nyelvű tartalomjegyzék 619 Orosz nyelvű tartalomjegyzék 628 Fejlődéslélektani vizsgálatok (Társas kapcsolat és személyiség) - Angol és orosz nyelvű összefoglalóval. Kósáné Ormai-Járó-Kalmár - Tankönyvkiadó, 1975 - TK SZÁMA 52594 - 342 oldal - 40 oldal képes melléklettel v
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 2 000 Ft

A termék megvásárlásával

200 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó tankönyvkiadó
Kiadás éve1975
Oldalak száma:997
Súly1120 gr
ISBN2310013325792
ÁrukódSL#2112261465
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 2 000 Ft

A termék megvásárlásával

200 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Steve Berry: A Medici-hagyatékSteve Berry: A Medici-hagyaték