Innovatív irányok az ezredforduló utáni andragógiában

eötvös józsef könyvkiadó  | 2014  | papír / puha kötés  |  141 oldal

Libri Antikvárium
Gyorsan változó világunkban a felnőttképzéssel foglalkozó szakemberek elemi igénye az andragógia trendjeiről és jövőbeli fejlődési irányairól való tájékozottság. A tudományág legjellemzőbb, tartósan érvényesülő és várható tendenciáinak, az elmélet és a gyakorlat változási irányainak ismeretében nagyobb valószínűséggel tervezhetünk sikeres felnőttképzési programokat és segíthetjük hatékonyan a felnőttek tanulását. Ez az igény hívta létre a trend- és jövőkutatások befogadását az andragógiába a szociológia, majd a közgazdaságtan szakterületéről. Az andragógia nemzetközi gyakorlatában és elméletében is egyre nagyobb figyelmet kap a tudományos módszerekkel kutatható, a jövőt közvetlenül befolyásoló tendenciák feltárása. A hazai andragógiai kutatások palettáján - lévén az andragógia is fiatal diszciplína - még viszonylag kevés ilyen jellegű kutatást találunk, illetve nem nevezték így például az elméleti irányzatok kutatását, amelyet ma ide sorolnánk. Érdemes tehát az újabb nemzetközi és hazai andragógiai trend- és jövőkutatásokat olyan szempontból is áttekinteni, hogy az összevetések alapján a további magyarországi kutatások és innovációk számára jövőbe mutató impulzusokat találjunk. Szándékunk szerint elemezzük és rendszerezzük az évezred első évtizedének nagy hatású andragógiai elméleti irányait és azok gyakorlati alkalmazási lehetőségeit a magyar, az angol és a német nyelvű szakirodalom és esetenként más, dokumentált források alapján - szintetizáló áttekintésre törekedve, de a teljesség igénye nélkül. Válogatásunk legfontosabb szempontja - vállalva a megítélés szubjektivitásának kockázatát - a jövőképesség kritériuma volt. A munka során elsősorban a nemzetközi és hazai szakirodalomra, kutatási beszámolókra, szakmai tapasztalatokra és a szakmai közösség kommunikációjára támaszkodtunk. Az elméleti műveken kívül empirikus andragógiai kutatási eredményeket is górcső alá vettünk ott. ahol ilyenekről tudomásunk volt. Munkánk perspektivikus célkitűzése az, hogy segítsük a felnőttképzésben tevékenykedő vagy arra készülő, andragógiai, illetve más területről ,,ide tévedt" szakembereket, köztük a tudományos kutatásokat végzőket a tevékenységükhöz szükséges tájékozódásban, látókörük tágításában - végső soron felnőttkori tanulásuk élethosszig tartó folyamatában. Azt reméljük. hogy ez áttételesen hozzájárul a felnőttek tanulásának professzionális támogatásához, az andragógia tudományos közösségének kommunikációjához és a tudomány fejlődéséhez is. A könyvet tehát tanulni vágyó, a felnőttek tanulásával kapcsolatba kerülő, működő vagy leendő andragógiai vagy más szakterületről érkező szakembereknek, felnőttoktatóknak, kutatóknak, illetve a saját tanulásuk mélyebb összefüggései iránt érdeklődő, a tanulásra nyitott felnőtteknek ajánljuk.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 7 390 Ft

A termék megvásárlásával

739 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:hibátlan, olvasatlan példány
Kiadó eötvös józsef könyvkiadó
Kiadás éve2014
Oldalak száma:141
Súly100 gr
ISBN0359001246826
ÁrukódSL#2106480466
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 7 390 Ft

A termék megvásárlásával

739 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Márquez: Találkozunk augusztusbanMárquez: Találkozunk augusztusban