Az iskolai eredményesség és a szocializáció

akadémiai kiadó  | 1988  | cérnafűzött, keménytáblás  |  209 oldal

Libri Antikvárium
KÉPGARANCIA: Alba Litera saját kép. Író/Szerző: Kürti Jarmila Kiadó: Akadémiai kiadó Kiadás éve: 1988 Oldalszám: 209 Kötés: Fűzött, keménytáblás Nyelv: Magyar Állapot: jó, könyvtári volt ISBN: 9630504147 Méret: 17 cm x 24 cm Előszó 9 A pszichikus fejlődés elméleti kérdései 17 Az intelligencia fogalma 17 Az intelligencia és a tanulás 20 A kognitív fejlődés elméleti kérdései és a nevelés 21 A fejlődési szakaszok értelmezése és a nevelés 23 A kreativitás pszichológiai értelmezésének dilemmái 26 A kreativitás és a társadalom 26 A kreativitás fogalma 27 A kreativitás és újdonság 29 A kreativitás fejlődése és a kreativitás fejlődésének lehetőségei 30 A kreativitás fejlődésében tapasztalat diszkontinuitások 31 A tanulmányi eredményesség és a szocializáció 37 A családi környezeti tényezők 37 Az intrapszichikus sajátosságok 41 A felül- és az alulteljesítés nem intellektuális korrelátumainak pszihometrikus elemzése 44 A tanulmányi eredményességet befolyásoló iskolai tényezők vizsgálata 47 A képzés céljai és az oktatás módszerei 47 Az iskolai osztálykörnyezet 48 A pedagógus 50 Globális kutatási stratégia 53 Az iskolai teljesítmény és a kognitív szerveződés 60 Az iskolai teljesítmény vizsgálata idegen nyelvi és zenei tagozatú iskolában 65 Vizsgálati hipotézisek 65 Az alkalmazott módszerek 66 A minta 66 Általános összefüggések 67 Az alulteljesítés és a felülteljesítés 71 Az önértékelés alakulása és összefüggése a pedagógiai értékeléssel 77 Az énkép és az önértékelés összefüggésének elméleti kérdéseiről 77 A vizsgálati módszer 78 Az énkép, a szociális képek és a pedagógiai értékelés kapcsolatáról 80 Általános összefüggések 81 Az önértékelés és a pedagógiai értékelés objektivitásáról 85 Hogyan alakul az értékelés a személyiség különböző szféráiban? 87 A részleges önértékelések összefüggése az én aspirációival 88 A tagozat szerepe a gyermeki személyiség alakulásában 90 Összefoglalás 94 Az iskolai eredményesség többtényezős meghatározottságáról 97 Az alkalmazott módszerek 98 Általános összefüggések 99 A környezet-függő változók 100 A családi nevelési környezet szerepe a kreativitás és az intelligencia alakulásában 103 Az iskola-függő változók 107 Az életkor-függő változók kimutatása a kvantitatív változásban és a relatív stabilitásban 109 A konvergens és divergens képességek strukturálódása 113 A konvergens és a divergens képességek közötti összefüggés 117 A kreativitás egyes tényezőinek szerepe a képlékeny intelligenciában 119 A konvergens és a divergens képességek összefüggése néhány nem intellektuális tényezővel 120 A kreativitást meghatározó tényezők 122 Az iskolai teljesítmény többtényezős meghatározottságáról 129 Általános összefüggések 129 A családi nevelés tényezőinek együttes hatása az iskolai eredményességre 129 Az intelligencia és a kreativitás összefüggése az iskolai eredményességgel 133 A konvergens és a divergens képességek együttes hatása a tanulmányi eredményesség alakulására 135 A tantárgyi eredményesség összefüggése a gyermek nevével 135 A személyiségtényezők szerepe az iskolai teljesítmény alakulásában 141 A személyiségtényezők együttes hatása az iskolai teljesítményre 142 Az iskolai teljesítményt befolyásoló tényezők alakulása különböző életkori szakaszokban 145 Az iskolai teljesítmény szintjeit befolyásoló tényezők 145 A felül- és az alulteljesítés nem intellektuális korrelátumai 150 Eredmények 150 Szocializációs tényezők szerepe a 8. osztályos tanulók pszichikus fejlődésében és az iskolai eredményesség alakulásában 155 Vizsgálait minta és módszerek. Külső determináló tényezők 156 A település jellegének összefüggése a 8. osztályos tanulók értelmi képességeinek, kreativitásának és iskolai teljesítményének alakulásával 157 Az otthoni tanulási körülmények általános jellegzetességei 160 A szociológiai tényezők összefüggése a 8. osztályos tanulók értelmi képességeinek alakulásával és az iskolai eredményességgel 161 Az iskolai eredményesség összefüggése a konvergens és a divergens képességekkel 172 A szociológiai tényezők szerepe a személyiség alakulásában 173 A családi és az iskolai nevelési környezet hatásának vizsgálata 175 A felül- és alulteljesítés személyiségkorrelátumainak alakulása 14 éves tanulóknál 185 Az intellektuális képességek és a teljesítmény közötti diszkrepancia alakulása különböző települések iskoláiban 188 A nevelési hatások összefüggése a pályaorientáció alakulásával 8. osztályos tanulóknál 189 Irodalom
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 3 850 Ft

A termék megvásárlásával

385 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Képgarancia, saját kép.
Kiadó akadémiai kiadó
Kiadás éve1988
Oldalak száma:209
Súly200 gr
ISBN2399961898879
ÁrukódSL#2112128574
Kötéscérnafűzött, keménytáblás

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 3 850 Ft

A termék megvásárlásával

385 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Lev Grossman: A fényes kardLev Grossman: A fényes kard