Autizmus: az elmélettől a gyakorlatig

autizmus alapítvány  | 1998  | puhatáblás, ragasztókötött  |  275 oldal

Libri Antikvárium
Tartalom Előszó 13 Az autizmus mint pervazív fejlődési zavar 17 Elméleti háttér 17 Mi az autizmus? Hány embert érint? 17 Az értelmi fogyatékosság és a tanulási zavarok 19 Sem elmebetegség, sem pszichózis 21 "Nem tudni" más, mint "nem akarni". Nem motivációhiány 23 Mi van egy szóban? A címkék életet menthetnek 25 A szülőknek tisztánlátásra van szükségük: választ kell kapniuk kérdéseikre 26 A szülők félreértéseinek megelőzve vagy kiküszöbölése 27 A szakember szemével "Másfajta" gyermek "másfajta" segítségre szorul 28 Az elémeti háttér megértésétől a pedagógiai beavatkozásig 29 A jelentés problémája 31 Elméleti háttér 31 Gondolkodás. Hogyan dolgozza fel az agy a szenzoros információkat? 31 Az autizmus társuló értelmi fogyatékossággal és az autizmus önmagában: Mi a különbség? 32 Az autizmus és az értelmi fogyatékosság. A jövővel kapcsolatos reális elvárások 34 Az autizmus és egyéb fogyatékosságok halmazódása. Az autizmus az oktatás célszerű kiindulópontja 36 Autizmus értelmi fogyatékosság nélkül? Igen és nem 36 Autista gyermekekkel folytatott kognitív kísérletek 38 A jelentés hozzáadása az észlelésekhez: az értelmezés és a megértés korlátozott képessége 39 A gesztusok értelmezésének korlátozott képessége 43 Az emberek érezelmi kifejezéseinek megértése 46 Az elméleti háttér megértésétől a pedagógiai beavatkozásig: A világ eltérő módon való értelmezése 47 Tárgyak, mint értelmes kommunikációs formák? 48 Az erősnek kell alkalmazkodnia: ez udvariasság kérdése 50 Kijelölt helyek. "Hol?" kérdések. Egy osztály vagy egy együtt élő csoport megszervezéséről 52 A térs strukturálása 54 Időélmény: tegyük láthatóvá a múló időt! Az időbeosztással foglalkozó kurzusok 63 Mikor csináljuk ezt? Mikor csináljuk azt? A nap lefolyásának láthatóvá tétele 66 A "Mennyi ideig?" kérdés. A munkabeosztásról és egyéb napirendekről 68 Arról, hogy "hogyan végezzünk el" egy feladatot. Hogyan kell ezt megszervezni? 70 A konkrét jutalmak mint motivációs eszközök. "Miért?" kérdések 73 A leírt tervekkel kapcsolatban feltett leggyakoribb kérdések 74 Kommunikáció Elméleti háttér: Az autista emberek "merev konnitív stílusa" 78 Minőségi károsodások: egy példa, az echolália 78 Kommunikáció és merev kognitív stílus 82 Mi az, hogy "nagy"? Mi az, hogy "kicsi"? A nagy egér és a kis elefánt esete 83 Mikor mondjuk azt, hogy "te"? Mikor mondjuk azt, hogy "én"? 85 Az echolália mint beilleszkedési kísérlet 87 Az echolált forma eredete gyakran ismeretlen 90 A nehéz metafora: A jelkép szó szerinti értelmezése 91 A nyelv, mint a töredékes gondolkodás kifejezési eszköze 92 A kommunikáció formáiról 96 A kommunikáció hasznának felfedezése 98 Látni annyi, mint mondani (néha). A képek láthatóvá tett szavak 99 A kommunikáció funkciói. A kommunikáció. AZ, amire SZOLGÁL 101 Kommunikáljak, persze, de kivel és hol? 107 Az elméleti háttértől a pedagógiai beavatkozásig 109 Az eltérő kognitív stílusú emberek számára nem megfelelő az általános fejlődési elmaradáshoz kidolgozott pedagógiai modell 109 Vegyes osztályok. Megfelelőek-e az autista gyermekek számára vagy sem? 110 Ne csak egyszerűsítsünk, de tegyünk mindent világosság és érthetővé! 111 A vizuális gondolkodáshoz vizuális segítségre van szükség 112 Jelképnélküliség (disszimbolizmus) 113 Az autizmus-abc első betűi 115 Nem önmagáért való cél, hanem a nagyobb önállóság eszköze. Áttekintés és kilátások 118 Vizuális támogatás és "augmentatív oktatás" mint segító eszköz 119 Szociális interakció 122 Elméleti háttér 123 "Autistának" lenni 123 "Tudat-teória" és szociális vakság 125 Korai szociális interakciók egyészséges és autista gyermekekkel 129 Az élet mint színpad. Egy autista ember az élet futballpályáján 132 A zavarok triásza: kommunikáció, szociális interakció és fantázia 135 Az autisztikus spektrum (az autizmus és a rokon állapotok). Az autizmus oktatáshoz kapcsolódó definciója 141 Az elméleti háttértől a pedagógiai beavatkozásig 144 Számos intézményben ismernek Haroldokat 144 A "negativizmusról", a fokozatosságról és a szociális tudatosság formáiról 146 A szociális készségek kutatása 150 A pervazív zavarokkal küzdő embereknek "pervazív védelemre" van szükségük. Megjegyzések az integrációval, a normalizációval és a szegregációval kapcsolatban 154 A fogyatékos embereket olyanokként kell értékelnünk, amilyenek, nem pedig amilyenekké egy kis csoport tenni szeretné őket 169 A "fordított integráció", mint kiindulópont 172 Az érzelmi oldal 175 Szociális tudatosság és szexualitás (bevezetésül) 190 A képzelőerő problémája 196 Elméleti háttér 196 Repetitív és sztereotíp viselkedés. Korlátozott érdeklődési kör. Minőségi károsodások 196 Rendteremtés a káoszban, a kudarc elkerülése. Az autista emberek próbálják megérteni a körülöttük levő világot 198 A fantázia fejlődése az egészséges és az autista gyermekeknél 200 Túl az észlelésen. Részletek vagy egész? A puzzle rejtélye 202 Sztereotíp testmozgások. A tárgyak részei iránti megszállott érdeklődés. Szokatlan szenzoros reakciók 205 A környezet változásaira adott szokatlan negatív reakciók. A kialakított rutinokhoz való túlzott ragaszkodás. Az érdeklődés szokatlan hiánya, illetve egy szűk körön belüli megszállott érdeklődés 210 Semmi, ami emberi, nem idegen tőlem 214 A játékról. Játékos vagy sztereotíp 219 Szabadidős készségek 223 Az elméleti háttértől a pedagógiai beavatkozásig 225 A sztereotíp viselkedés és a viselkedésproblémák kiküszöbölésén dolgozunk? 225 Egy példa: John repetitív és sztereotíp viselkedésének kezelése 228 Egy másik ok, egy másik kezelés 233 Az autizmus "kezelése": az értelmes életre való felkészítés 235 Melléklet Ian 248 Bibliográfia 259 Idegen szavak, szakmai fogalmak magyarázata 264
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 16 990 Ft

A termék megvásárlásával

1 699 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Kiadó autizmus alapítvány
Kiadás éve1998
Oldalak száma:275
Súly540 gr
ISBN2310013384553
ÁrukódSL#2112041314
Kötéspuhatáblás, ragasztókötött

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 15 000 Ft felett
Online ár: 16 990 Ft

A termék megvásárlásával

1 699 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

15 000 Ft felett ingyenes

Luke Smith: F1 - A rajtrácsonLuke Smith: F1 - A rajtrácson