A gyermekek értelmi fejlesztése az első hat életévben Piaget szellemében (JEAN PIAGET GYERMEKPSZICHOLÓGIÁJA ÉS DIDAKTIKAI ELVEI FELHASZNÁLÁSÁVAL) Módszertani segédanyagok

debrecen  | 1992  | papír / puha kötés  |  133 oldal

Libri Antikvárium
pszicJean Piaget pszichológiájának és pedagógiájának használhatósága az oktatás metodikájában A pedagógia régi tudomány, de igazi tudománnyá csupán századunkban válik, amikor felhasználva ugyan az előző századok nagy pedagógusainak - Comenius, Rousseau, Pestalozzi, Herbart, Montessori, Dewey és mások - elméleti és gyakorlati tapasztalatait, a természettudományoktól átvett kutatási módszereket alkalmazó pszichológiára, gyermeklélektanra, neveléslélektanra, csoportlélektanra támaszkodva dolgozza ki nevelési és oktatási módszereit. A korszerű pedagógia figyelembe veszi a tanulók életkori sajátosságait, ismeretszerző és feldolgozó pszichikai sajátosságait, feladatmegoldó kognitív funkciói fejlettségi szintjét, alkalmazkodó képességeit, a kollektív tevékenységben az együttműködési képességeit és készségeit. Nagy fordulatot jelentett a pedagógiában, amikor a XVIII. században Rousseau felismerésének köszönhetően - a pedagógusok tudomásul vették, hogy a gyermek nem kicsinyített felnőtt, a gyermek nem mennyiségileg tud kevesebbet és "tökéletlenebbül" gondolkodik mint a felnőtt, hanem másként szerzi és fogja fel a külvilágról információit. Más, gyermeki módon gondolkodik, a felnőttől eltérően ítéli meg az élet- és világjelenségeket. Mások a magyarázó elvei, és mindezek figyelembevételével válhat nevelő-oktató tevékenységük hatékonnyá. A XIX. század második felében tudományos módszerekkel megindult a gyermeklélektani kutatás. Tudományos értékű gyermeklélektani művek jelentek meg /Ch.Darwin, 1877., W.Preyer, 1881., E. Tiedemann, 1887., a XX. század elején Binet, 1903., Ed.Claparéde, 1906., Nagy László 1908., W.Stern, 1914., Ch.Bühler, 1923., Gesell, 1948.,, 1956., J. Piaget, 1923-1980., H.Wallon, 1949., R.Zazzo, 1948., 1969., B.Zazzo, 1972., 1979., és sokan mások/. TARTALOM BEVEZETÉS Jean Piaget pszichológiájának és pedagógiájának használhatósága az oktatás metodikájában 7. oldal I. ALAPOZÓ TÁJÉKOZÓDÁS 1./ Tudatos, értelmes, autonóm erkölcsi személyiséget fejlesztő pedagógia 15.oldal 2./ A gyermekpszichológus és pedagógus Piaget általános didaktikai elvei 18.oldal 3./ Forráshelyek az értelmi funkciók fejlesztéséhez Piaget gyermeklélektani és pedagógiai műveiben 25.oldal II. AZ ÉRTELMI FEJLESZTÉS AZ ELSŐ HÁROM ÉLETÉVBEN 1./ Az értelmi funkciók helye és szerepe a személyiségstruktúrában 29.oldal 2./ Az értelmi fejlesztés módjai a szenzo-motoros intelligencia korszakában, az első két életévben 29.oldal a./ A szenzo-motoros aktivitás szerepe a megismerésben és az egyszerű életfeladatok megoldásában az első két életévben 31.oldal b./ Az elemi megismeréshez és egyszerű életfeladatok megoldásához segítő pedagógiai módszerek 39.oldal 3./ Piaget a kisgyermek spontán mozgásmechanizmusairól, cselekvési-, konceptuális-, műveleti sémái kialakulásáról, valamint önálló aktivitása és a nevelői hatás egyensúlyáról 43.oldal a./A cselekvés-sémák és a konceptuális műveleti sémák kialakulása 44.oldal b./A lokomóciós, explorációs, kutató-felfedező aktivitások szerepe a tárgy-, tér-, mozgás- és időészlelés kialakításában 51.oldal c./A szülő és bölcsődei gondozónő által e korban alkalmazható nevelő- és oktatómetodikáról 55.oldal 4./ Az asszimiláció és akkomodáció folyamatában történő ismeretszerzés mechanizmusai és fejlődésük pedagógiai segítése 56.oldal 5./ A perceptív aktivitások; fejlesztésük lehetősége és módja 61.oldal 6./ Az utánzás és játékos tevékenység szerepe a képzetek kialakításában 71.oldal 7./ A nevelői magatartás mint fejlesztő tényező a kisgyermek képzetei és beszéde kialakításában 83.oldal 8./ A szenzo-motoros alapon nyugvó értelmi műveletek szintjéről a képzetekre támaszkodó szemléletes gondolkodás szintjére átlépés metodikai támogatása 86.oldal III. AZ ÉRTELMI FEJLESZTÉS 3-6 ÉLETÉVEKBEN 1./ A szimbolikus és szerepjátékok szerepe a szemléletes /műveletelőtti/ gondolkodás kialakításában 92.oldal 2./ Az óvodáskorúak konstrukciós és szabályokhoz igazodó csoportjátékai; szerepük a kauzális, az intuitív és kreatív gondolkodás kialakításában 100.oldal a./A konstrukciós játékok és értelemfejlesztő hatásuk 101.oldal b./A csoportban folyó / szerep-, szabályokhoz igazodó-, dramatizáló / társas játékok és szerepük az értelem fejlesztésében, valamint a közösségi munkára felkészítésben 110.oldal c./A társas játék általi személyiségnevelés és értelmi fejlesztése; néhány didaktikai elve, javasolható módszere 115.oldal 3./ A mesehallgatás, a meseköltés szerepe a gyermek képzelete és gondolkodása fejlesztésében 118.oldal 4./ Alternatív óvodai képzésformák és metodikai innovációk 124.oldal SZAKIRODALOM 129.oldal
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 000 Ft

A termék megvásárlásával

300 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó debrecen
Kiadás éve1992
Oldalak száma:133
Súly200 gr
ISBN2399973367233
ÁrukódSL#2110220487
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 3 000 Ft

A termék megvásárlásával

300 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 4-6 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 4-6 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Shona Innes: Az internet olyan, mint egy pocsolyaShona Innes: Az internet olyan, mint egy pocsolya