Közszereplés (A modern retorika eszköztára)

osiris kiadó  | 1999  | kemény kötés  |  174 oldal

Libri Antikvárium
A könyvet, amely a közszereplésről, közszereplőknek szól, a szerző kézikönyvnek, útmutatónak szánta. Mielőtt azonban részletesebben megismerkednénk a kötet egyes fejezeteivel, érdemes tisztáznunk, mi is az a közszereplés, illetve kik a közszereplők. Köz- vagy nyilvános szereplésről akkor beszélünk, ha a kommunikátor egyszerre, egy időben nagyszámú befogadóval kommunikál. Kiemelkedő jellegzetessége a nyilvános szereplésnek - az egyéb kommunikációs helyzetekhez viszonyítva hogy a kommunikátor nem képes a befogadókat egyenként érzékelni, így a vevőktől érkező visszajelzések nem vagy csupán részben jutnak el hozzá. A nyilvános szereplésnek is - mint az egyéb kommunikációs helyzeteknek általában - két alapvető típusa lehetséges: a közvetlen és a közvetett. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy egyre gyakoribb a nyilvános szereplések esetén a kettő kvázi keveréke, amikor a közszereplő egy újságíróval vagy a stúdióban helyet foglaló közönséggel, betelefonáló hallgatóval közvetlenül kommunikál, míg az üzenet valódi címzettjéhez: a nézőhöz, a hallgatóhoz vagy az újságolvasóhoz az információ közvetett formában jut el. A közvetlen nyilvános szereplés alkalmával az előadás, nagygyűlés, vagy egyéb közvetlen prezentációs helyzet szónoka, ha nem is érzékelheti a hallgatóság minden egyes tagját külön-külön, mégis észreveheti a hangulat változását. Például, ha a közönség fárad, ha túl gyorsnak, bonyolultnak, vagy éppen szájbarágósnak találja az előadást. Azonban mai világunkban emberek tömegeihez igazán hatékonyan csak a közvetítők, a különböző médiumok segítségével lehet eljutni, és ez - a fentiekből következően - a mindennapi közléshelyzetektől alapvetően eltérő szituációt eredményez, amely sajátos törvényszerűségekkel rendelkezik, és a közszereplőtől sajátos alkalmazkodást kíván. Tartalom Bevezetés 7 I. RÉSZ MEGNYILVÁNULÁS ÉS BENYOMÁSKELTÉS 9 1. fejezet A kommunikáció alapfogalmai 11 2. fejezet A szóbeli közlés 19 3. fejezet A nonverbális csatornák 29 4. fejezet A közvetlen nyilvánosság színterei 61 II. RÉSZ A MEGGYŐZŐ KÖZLÉS 75 1. fejezet A meggyőző közlés fogalma 77 2. fejezet A közlő sajátosságai, a kommunikáció forrása 91 3. fejezet A kommunikáció természete: tartalomhoz a forma - az üzenetek csomagolása 99 4. fejezet A meggyőző közlés befogadója 121 5. fejezet A közéleti kommunikáció marketingje 127 III. RÉSZ A MÉDIUMOK KEZELÉSE 143 1. fejezet Bevezetés: a médiumok 145 A médiumok kezelése 2. fejezet A közvetett nyilvánosság színterei 151 3. fejezet A válsághelyzetek kezelése 165 Irodalom 171
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:jó állapotú antikvár könyv
Kiadó osiris kiadó
Kiadás éve1999
Oldalak száma:174
Súly300 gr
ISBN2399981113716
ÁrukódSL#2109254072
Kötéskemény kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 1 990 Ft

A termék megvásárlásával

199 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Shona Innes: Az internet olyan, mint egy pocsolyaShona Innes: Az internet olyan, mint egy pocsolya