A KönyvKereső szolgáltatás csak regisztrált ügyfeleink számára elérhető.
Hogy igénybe tudja venni, kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon oldalunkon.
szent gellért egyházi kiadó
| 1994
| puhatáblás, ragasztókötött
|
489 oldal
Bevezetés 7
Növelő nevelés 19
Az alkotó ember modellje 21
Komplex esztétikai-művészeti nevelési kísérlet 27
Kísérlet a gyermekért - Vers, rajz, zene, mozgás 75
Javaslat az esztétikai-művészeti nevelési integrációra 77
Keresztöltés - Egy képességfejlesztő komplex tanfolyam anatómiája 93
Autodidaxis - esély az iskola demokratizálódására 104
A pedagógia nyomorúsága 118
Pedagógiai demagokrácia 126
Manipuláció, kontra nevelés - Archaikus emberkép-torzó a XX. század végéről 135
A nevelő nevelése 148
Kulturális természetvédelem 159
Ne sírjatok, reformerek 161
Kulturális természetvédelem 173
Ásotthalom - mint jel 177
A jel halála 185
Józsa Péter kultúra-jelentéstana 192
Látható, hallható világunk minősége 195
Színtelenséggel szinte bekerítve 197
A látáskultúra barátainak (Improvizáció képzőművész-szakköröknek) 200
A szinkrónia és a diakrónia az esztétikai nevelésben 203
Tanmese a szín-játékról 207
Könyv a látható világról 209
A láthatóvá és lakhatóvá tett világ 211
A vizuális kultúráról - keményen 217
A látás minősége és nevelése 236
Zenei hiánygazdaság a pedagógiában 249
Pécsi Géza: A meggörbült célegyenesben (avagy perlekedő koncepció és koncepciós pör után - különleges hanglemez hátrányos helyzetűeknek) 259
Hajlék, a kultúra hajléka 265
Hajlék (avagy a re-habilitált hazai habitat) 267
Makovecz Imre létrája (Rácsodálkozás egy magatartásra a Kossuth-díj kapcsán) 272
Kinek kell ma László-Bencsik Sándor? 277
A szüzességét vesztett gyermeksajtó 283
Gyermekkönyvtár, gyermeksajtó, gyermekhiteink... 299
Mai eróziók, avagy: a település-(vissza)fejlesztés kora 308
Lesz-e kóróból tulipán? 312
Az autodidaktákat lelövik, ugye? 328
Mit tehetünk? Röpirat a tehetség észrevételéért, növeléséért, védelméért, gondozásáért 330
A tehetségről - világkonferencián 333
Ízlés, türelem, arány 341
"Mondd, te kit választanál?..." 343
Zenei ízlés, türelem, arány 346
Táncházi Woodstock, folkcsarnok 350
Táncházak találkozója - harmadszor 352
A Vízöntő együttes szintézis-kísérlete 357
Táncpólusok - Ecktől Markóig 363
Tabuk, fétisek, kézfogásterápia 366
Markóék magatartás-modellje 368
Markóék Jézusa: gesztus-terápia, idő-szintézis 372
A "Bartók-stílus" 375
Tímár, Varga, Foltin 377
Kompok, kompozíciók 379
Magánünnep - flamenco, fiesta 381
Mozgásiskola - ott és itt 383
Az újratanult tudat 386
Csatlakozások, elszakadások 390
Foltin Jolán gyerekjátékai 392
Antológia, ontológia 394
Öklök, tenyerek, testanalízis 397
Állami népi majdnem 400
Tánccsoport születik 403
Terpszichoré meg a lélek combhajlata 405
Humán reform 411
Humán reform (Az "Emberkép" bemutatása) 413
Életöröm - Markó, Makovecz, Mari néni módra 416
Aluljárók rongya és a társadalmi ökumené 421
Tükröződő fény, kisebbségi Európa 424
Erosz-erózió, pornó-politika 427
A pedagógia nyomorúsága II. 430
A világ nézete, látása, szemlélete 433
Egyházi intézmények vizuális kultúrája 435
Ökumenikus iskolák (A világnézeti nevelés iránti "kereslet") 453
A nevelés, mint világnézeti kihívás 461
Miért fontos nekünk Dienes Valéria 469
Játék az idővel - avagy szinkron metszet és időszintézis (A történetiség a művészeti nevelés integrációjában) 473
Jegyzetek (A kötetbe gyűjtött írások forrásai) 489