Az agresszió kezelése

szociális és családügyi min.  | 2001  | papír / puha kötés  |  199 oldal

Libri Antikvárium
TARTALOM Az agresszió jelenségköre Bevezetés 13 Az agresszió a nemzetközi és hazai adatok tükrében 15 Az agresszió fogalmi, elméleti és jelenségtani kérdései 18 Az agresszió, mint jelenség - a hétköznapok agressziója 18 Az agresszió pszichológiai megközelítésben 23 Hogyan nyilvánul meg az agresszió? 24 Beszéd és agresszió 24 AZ autoagresszió 26 Az agresszió pszichoszomatikája 29 Az agresszió mint kreatív energia 30 Az előítélet 31 Az agresszió képi megjelenítése 35 Karikatúrában, graffitikban, gyermekrajzokban 35 A televízió és az agresszió 36 Az agresszió fejlődése 39 Az agresszív személyiség 44 A szorongó ember és az agresszivitás 44 Agresszió - szorongás - invesztíció 45 Az agresszió kialakulásában szerepet játszó tényezők 46 A harmonikus szülő-gyermek kapcsolat 46 A gyermek érzelmei 47 A dühös gyermek 48 Agresszió gyerekek között 48 A szülők személyisége és a gyermekek viselkedése 49 A szülői, nevelői attitűdök szerepe 50 A szülők reakciói az agresszióra 53 A büntetés és az agresszió 53 A gyermek reakciói a büntetésre 54 Agresszió az iskolában 56 Az erőszak 57 Az abúzus hatása a gyermekre 59 A bántalmazott gyermek személyiség- és viselkedésjellemzői 60 Hogyan lehetne mérsékelni az erőszakot? 61 Milyen alternatív meggyőzési technikákat lehet alkalmazni az agresszió csökkentésére gyermeknél, felnőttnél egyaránt? 61 A bántalmazási esetek felismerése és vizsgálata a nemzetközi gyakorlatban 63 Gyermekbántalmazás 64 Az erőszak következményei 74 Az Európa Tanács ajánlásai a gyermekbántalmazás megelőzésére és kezelésére 76 Az agresszó megelőzése 80 Az agresszió megelőzése pedagógus szemmel 80 A megelőzés egyéb elvei 81 Az agresszió megelőzésének nevelési módszerei 81 Hivatkozások 83 Irodalom Gyűjtemények 86 Könyvek, cikkek 86 Az agresszió kezelése Agressziókezelés - békére nevelés 91 Az iskolai agressziókezelés és megelőzés területei 92 Az iskolai légkör 92 A tantermi órába beépített feszültségkezelés képesség és szociális készségfejlesztés 93 Tanórán kívüli személyiségfejlesztés, agressziócsökkentő programok, illetve speciális tantárgyközi órák keretében végezhető készségfejlesztés 94 A strukturált gyakorlatok és a tréningvezetés 96 Bemelegítő, oldó, ismerkedő és mozgásos gyakorlatok 96 Ötletbörze (brain storming) 97 Alkotás (rajzolás, gyurmázás, kollázskészítés, konstruálás) 97 Pantomime (némajáték) 97 Történetek, mesék 97 Szerepjátékok 98 Viselkedéspróba 99 Szabályjátékok 99 Kérdőívek, munkalapok, tesztek 99 A strukturált gyakorlatok szerkezete 100 A tréningvezetés módszertani kérdései 100 Agressziókezelés az iskolában (nemzetközi kitekintés) 102 Személyes hatékonyság szociális kompetenciák és fejlesztésük 105 Szociális kompetenciák 105 Kommunikációs kompetencia 105 Az érzelmi kompetencia 106 Empátia 106 Konfliktusmegoldó képesség 106 A gátlásos vagy passzív személyiség főbb jellemzői 107 Az asszertív személyiség jellemzői 107 Az agresszív személyiség jellemzői 108 Az agresszív, az asszertív és a gátlásos gyerekek társas helyzetee 108 Az önérvényesítő, asszertív magatartás tanítása 109 Szociális kompetenciát fejlesztő gyakorlatok 110 Felmelegítő, feszültségoldó, kommunikációt fejlesztő játékok 114 Én és énfejlődés 119 Az én tartalma 119 Az én legfontosabb funkciói 121 Az én fejlődése 121 Önismeret, énkép 123 Az énkép formálódása 123 Az énkép összetétele 125 Önértékelés 126 Az önértékelés formálódása 127 Önismeret, énképet, önértékelést fejlesztő gyakorlatok 132 Önszabályozás, önkontroll 139 Önszabályozási folyamat 139 Önkontroll-folyamat 140 Az önkontroll-viselkedés megjelenési formái 141 Az önkontroll funkciók működését segítő pszichés mechanizmusok 142 Az önkontroll fejlődése 144 Az önkontroll szocializációja 146 Önkontroll-fejlesztő gyakorlatok 148 Érzelem és érzelemszabályozás 152 Az érzelmek főbb funkciói 152 Az érzelem összetevői 152 Szubjektív élmény 152 Értékelő rendszer, amely az érzelmek jellegét megadja 154 Az érzelmek kísérő fiziológiai reakciók 155 Az érzelmek kifejezése 155 Az érzelmi élet szabályozása 156 Érzelmi kompetencia fogalma és fejlődése 156 Az érzelmi kompetencia fejlődése 156 Az érzelmi kompetencia szocializációja 158 Az érzelmi kompetencia fejlesztése 159 Az érzelemszabályozást fejlesztő gyakorlatok 160 Empátia 164 Az empátia fejlődése 165 Az empátia szocializációja 166 Az empátia fejlesztése 167 Empátiafejlesztő gyakorlatok 168 Stressz és stresszkezelés 170 A stresszfolyamat összetevői 170 Stresszforrások / stresszorrok 171 Az értékelő folyamat jellegzetességei 172 Megküzdés a stresszel 173 A stressz és a stresszel való megküzdés hatásai 175 Stressz az iskolában 177 Konfliktus és konfliktusmegoldás 179 Stressz és konfliktus 179 A konfliktus folyamata 179 A konfliktus szituáció 180 Konfliktusforrások 181 A konfliktus szituációk értékelése, értelmezése 183 A konfliktust kísérő érzelmek 183 A konfliktus kezelése 183 A konfliktus-folyamat hatása a személyiségfejlődésre és a kapcsolatokra 185 A konfliktuskezelési készségek tanítása 186 A konfliktus-kezelési képességet fejlesztő gyakorlatok 187 Agressziókezelési tréning 10-14 éves gyermekek számára (programminta) 193 A strukturált gyakorlatok jegyzéke 195 Jegyzetek 197 Irodalom 199
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 12 790 Ft

A termék megvásárlásával

1 279 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

Állapot:hibátlan, olvasatlan példány
Ritka! Kevés példányszámban megjelentetett kiadvány. Újszerű állapotban!
Kiadó szociális és családügyi min.
Kiadás éve2001
Oldalak száma:199
Súly200 gr
ISBN2399980966337
ÁrukódSL#2111013596
Kötéspapír / puha kötés

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Árinformációk
Ingyen szállítás 14 000 Ft felett
Online ár: 12 790 Ft

A termék megvásárlásával

1 279 pontot szerezhet


Beszállítói készleten


Személyes átvétel 6-8 munkanap

Ingyenes


Házhoz szállítás 6-8 munkanap

14 000 Ft felett ingyenes

A gyerekbirodalomA gyerekbirodalom