Lövey Imre  |  Manohar S. Nadkarni

Az örömteli szervezet 2. - SZERVEZETI EGÉSZSÉG, BETEGSÉG, ÖRÖM

hvg könyvek  | 2003  | MAGYAR nyelvű  | CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS  |  288 oldal

A legtöbb ember azért dolgozik egy vállalatnál, intézménynél, szervezetben, hogy megéljen - s a munkahelyükkel kapcsolatban ritkán jut eszükbe az öröm, a boldogság. Az pedig talán még ennél is ritkább, hogy egy vezető arra gondoljon, vajon a munkatársai és beosztottjai örömet találnak-e a munkájukban. Ez a remek könyv azonban azt állítja - és nem utolsó sorban: bizonyítja -, hogy az a szervezet erős igazán, amelynek munkatársai számára a munka örömet jelent és igazi értékteremtésre készteti őket. A szerzők azt is állítják, hogy egy vállalatnak, vagy bármilyen szervezetnek eloször is egészségesnek kell lenni ahhoz, hogy örömtelivé válhasson. Az egészséges szervezet képes szembenézni a kérdésekkel, mielőtt azok krónikus problémává sűrűsödnének, valamint képes a növekedésre és fejlődésre.Lövey lmre és az indiai Manohar S. Nadkarni együttesen mintegy hatvan évnyi, öt kontinensen szerzett szervezetfejlesztői tapasztalattal rendelkezik. Kidolgoztak egy átfogó, holisztikus keretet a szervezeti egészség és betegség jobb megértéséhez. Teljességgel újszerű módon elemzik a szervezeteket és hatékonyan segítenek abban, hogy az általuk javasolt eszközökkel a vezetők és a munkatársak örömteli, s ezért hatékony szervezetet hozzanak létre.A szerzők megkérdőjelezik azt a nézetet, hogy a vezetők feladata kizárólag a prioritások felállítása és a gyors eredményesség biztosítása lenne. Legalább ennyire fontosnak tartják az egyensúly fenntartását a három alapvető célkitűzés, a szervezet gazdasági teljesítménye, valamint az ügyfelek és a munkatársak igényeinek kielégítése között.Lövey és Nadkarni szellemesen, rendkívül életszerűen, saját megélt példáik alapján azonosítanak olyan szervezeti betegségeket, azok tüneteivel, okaival, eredetével együtt, amelyek minden bizonnyai ismerősek lesznek az olvasók számára. Gazdag szervezetfejlesztői tapasztalatukból merítik azokat a mini-eseteket, amelyek rávilágítanak a munkahelyi működésünk kisebb vagy nagyobb, sokszor átélt, de igazán sosem elemzett bajaira, s így hatékony eszközt adnak azok leküzdésére.A könyv tehát kitűnően megalapozott, világos elméleti keretet ad, ugyanakkor gyakorlati útmutató is egyben. Szemléletalakító és egyben közvetlenül felhasználható a vállalati mindennapokban, ezért rendkívül hasznos vezetők számára, valamint a vezetőképzés, a szervezetfejlesztés és a humánerőforrás szakembereinek - és főképp mindenkinek, aki bármilyen szervezetben - dolgozik és szeretné jobban megérteni azt.LÖVEY IMRE Közgazdász, szociológus, vezetési tanácsadó, a Concordia Szervezet- és Vezetésfejlesztési Kft. ügyvezetője, a Szervezetfejlesztők Magyarországi Társaságának egyik alapítója és első elnöke. A szervezetfejlesztés és a tapasztalati tanulás vállalati alkalmazásának egyik magyarországi úttörője - 1979 óta dolgozik ezen a területen. Tanácsadóként, oktatóként egyebek közt Angliában, az Egyesült Államokban, Németországban, Japánban, Ukrajnában, Peruban is dolgozott. 1990-1997 között rendszeresen oktatott a University of California Los Angeles (UCLA) Anderson Graduate School of Management Business School-ban. A szakma bölcsőjének számító National Training Laboratories of Applied Behavioral Science (USA) tagja, valamint az International Organization Development Association elnökségi tagja.MANOHAR S. NADKARNI Pályafutásának elején India különböző részein vidékfejlesztéssel foglalkozott. Ford-ösztöndíjasként David C. McClelland mellett teljesítménymotivációs kutatásokban vett részt. 1965 és 1969 között a Harvard Egyetemen fő kutatási területe a motiváció volt. Indiába visszatérve saját tanácsadó céget alapított. 35 éves szervezetfejlesztői tapasztalatát multinacionális cégek, valamint állami és önkormányzati intézmények tanácsadójaként szerezte. Dolgozott az ENSZ számára is, többek között Indonéziában, Nigériában, Törökországban, Magyarországon és Pápua Új-Guineában. Magyarországon több alkalommal vett részt OD tanácsadók képzésében. Mint az Indiai Viselkedéstudományi Központ elnöke, számos szervezetnek nyújt tanácsadói szolgáltatást.ERDÉLYI ESZTER a Harvard School of Business Managementen szerezte MBA fokozatát, jelenleg San Franciscóban él. 12 éve dolgozik vezetői tanácsadóként, multinacionális cégeknél és non-profit szervezeteknél egyaránt.
+ Mutass többet - Mutass kevesebbet
Utolsó ismert ár:
5 225 Ft

A termék megvásárlásával

522 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

14 000 Ft felett ingyenes

Kiadó hvg könyvek
Kiadás éve2003
NyelvMAGYAR
Oldalak száma:288
BorítóCÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
Súly500 gr
Formátum160X 233
ISBN9789639686403
Árukód2123202 / 1021262

Vásárlói értékelések, vélemények

Kérjük, lépjen be az értékeléshez!

Utolsó ismert ár:
5 225 Ft

A termék megvásárlásával

522 pontot szerezhet



Személyes átvétel

Ingyenes


Házhoz szállítás

14 000 Ft felett ingyenes

Márquez: Találkozunk augusztusbanMárquez: Találkozunk augusztusban